Jeg når ikke mit energioverskud?! :c(


Zonked
 Share

Recommended Posts

man anbefaler da ikke inaktivitet som et middel til at komme over ens ligevægtsindtag, den er da helt gal

Hvem er man?

Det er et fint middel, til at vippe kcal-balancen med en 100-200 i den rigtige retning.

Desuden bliver kroppen jo rørt fint, når man løfter vægtene. Man kommer ikke ligefrem til at leve inaktivt!

Link to comment
Share on other sites

man anbefaler da ikke inaktivitet som et middel til at komme over ens ligevægtsindtag, den er da helt gal

Hvem er man?

Det er et fint middel, til at vippe kcal-balancen med en 100-200 i den rigtige retning.

Desuden bliver kroppen jo rørt fint, når man løfter vægtene. Man kommer ikke ligefrem til at leve inaktivt!

Fist!!!! Jeg bliver nød til at give BaskeT ret her! Det er da et totalt useriøst forslag.... Troede faktisk du mente det som en joke! :lol: For det er jo det, det er!

Dessuden kan lidt trappegang og cykling være med til at give en positiv virkning på restitutionen, bedre funktionel udholdenhed mm!

Edited by Dr. Boris
Link to comment
Share on other sites

kan slet ikke fatte hvordan man kan have svært ved at nå ligevægtsindtaget..

fed fisk i grove mængder..æg, rugbrød der ikke er fedtfattigt.. et par gode hapsere af det om dagen og regnskabet ser ryger i vejret.

En gang hvor jeg virkelig hamrede igennem var post workout mealet for mig og kammien 2 L frugtjuice og en hel kylling... Vil nok IKKE anbefale det idag ;)

Link to comment
Share on other sites

kan slet ikke fatte hvordan man kan have svært ved at nå ligevægtsindtaget..

Det tvivler jeg også på der er ret mange der har problemer med ellers ville de jo blive ved med at tabe sig...

Næh du, det er når man skal over ligevægtsindtaget det blier svært, vi kan jo ikke alle være udstyret med en superappetit som dig.

Link to comment
Share on other sites

Fist!!!! Jeg bliver nød til at give BaskeT ret her! Det er da et totalt useriøst forslag.... Troede faktisk du mente det som en joke!  For det er jo det, det er!
Jeg synes bestemt ikke, du kan tillade dig at kalde det useriøst eller en joke.

Jeg var dog forberedt, og jeg quoter lige mig selv fra tidligere i tråden:

Nogen folk vil sige, at jeg er dybt bekymrende og useriøs, men faktisk så er jeg toppen af seriøsitet, når jeg går ind i sådan en periode, hvilket jeg faktisk har tænkt mig nu her.

Disse ting er ting der gøres, NETOP fordi man er seriøs.

Det er dog let for dig og Basket, at være pisse kloge på et emne, i ikke har en dart forstand på. -Hvis i havde samme problemer med at nå et kalorieoverskud, så ville i ikke være så hurtige til at dømme.

kan slet ikke fatte hvordan man kan have svært ved at nå ligevægtsindtaget..

Jeg har det lidt på samme måde, når folk taler om, hvor hårdt det er at være på slankekur. ;)

Kan du huske vores fælles BK besøg, hvor jeg blev mobbet fordi jeg endnu engang ikke kun spise op? :tongue:

Sådan en dag skal vi have igen, når du lige er ovenpå igen comrade. :)

Link to comment
Share on other sites

Nogen folk vil sige, at jeg er dybt bekymrende og useriøs, men faktisk så er jeg toppen af seriøsitet, når jeg går ind i sådan en periode, hvilket jeg faktisk har tænkt mig nu her.

Disse ting er ting der gøres, NETOP fordi man er seriøs.

Det er dog let for dig og Basket, at være pisse kloge på et emne, i ikke har en dart forstand på. -Hvis i havde samme problemer med at nå et kalorieoverskud, så ville i ikke være så hurtige til at dømme.

Ok Fist!

Tror på du er en seriøs mand (hvilket jeg jo kan se af dine træningsresultater mm. :) ), jeg mener dog stadigvæk at der findes mange bedre og mere seriøse forsalg.

1. Flydende kost. (weightgainer). Der kan vel ikke være svært at hælde ned.

2. Flydende "gode" olier, som f.eks Udo´s choice mm.

3. Mere flydende kost: juice, mælk, cacaomælk mm.

4. Nødder af forskellig art.

Du skriver at mig og BaskeT ikke har en dart forstand på det!? Hvor ved du det fra?

1. Har selv for nogle år siden (i mangel på viden), haft svært ved at nå mit kalorieoverskud - da jeg ikke selv har den store appitit.

2. Er uddannet styrketræningsinstruktør, massageterapeut, Personlig træner, kostvejleder, og læser andet år på fysioterapeutuddannelsen!

Mennesket er bygget og udviklet til at bevæge sig på naturlige måder - dvs. funktionelt! Selvom man træner "funktionelle" øvelser som f.eks squat, får man ikke stimuleret daglige aktiviter som gang, cykling mm på en fornuftig måde. Gang er en yderst kompleks opgave for kroppen, som bør og skal "trænes" hver dag! Derfor vil mit sidste råd være at "skære" ned på disse aktiviteter, for at spare 100 - 200 Kcal!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan heller ikke se, at 3000 kalorier om dagen skulle være et problem. Bare spis nogle flere måltider. Brune ris giver godt og mætter ikke en skid - det samme med pasta og havregryn.

Jeg har intet problem med at indtage 4500 kalorier pr. dag, selvom jeg spiser en del grøntsager - går snarere rundt og er lidt småsulten hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

jeps... det skal vi...

jeg har sgu altid haft en monstersund appetit.. lidt for sund

Gid vi kunne bytte engang imellem. ;)
Tror på du er en seriøs mand (hvilket jeg jo kan se af dine træningsresultater mm.  ), jeg mener dog stadigvæk at der findes mange bedre og mere seriøse forsalg.

1. Flydende kost. (weightgainer). Der kan vel ikke være svært at hælde ned.

2. Flydende "gode" olier, som f.eks Udo´s choice mm.

3. Mere flydende kost: juice, mælk, cacaomælk mm.

4. Nødder af forskellig art.

Tak. ;)

Og du har helt ret, det ville helt klart være bedre, at spise sig større i de ting, du nævner, men det er bare ikke altid muligt for en person som mig.

Jeg har sgu prøvet det hele uden resultater, og da jeg i vinteren 2002 fandt ud af, hvor meget det gavne min træning, at tage bilen til træning og på arbejde, så har jeg gjort det lige siden (selvom det nu er bussen efter jeg er blevet studerende).

Du skriver at mig og BaskeT ikke har en dart forstand på det!? Hvor ved du det fra?

1. Har selv for nogle år siden (i mangel på viden), haft svært ved at nå mit kalorieoverskud - da jeg ikke selv har den store appitit.

2. Er uddannet styrketræningsinstruktør, massageterapeut, Personlig træner, kostvejleder, og læser andet år på fysioterapeutuddannelsen!

Med "det" mener jeg ikke, at i ikke har forstand på kost og træning. Det er jeg godt klar over, at i har. Men hvad i ikke har, er empati til at kunne forstå, hvordan det er, når man bare ikke kan spise nok.

Hvis min dagligdag var den samme hver dag, og uden ting der skulle gøres etc, så kunne jeg nok godt klare et ok overskud, men så længe det ikke forholder sig sådan, så må jeg forsætte min kamp.

Derfor vil mit sidste råd være at "skære" ned på disse aktiviteter, for at spare 100 - 200 Kcal!

Okay, du har måske fattet lidt alligevel!

Just joking, jeg ved godt, du mangler et "ikke". ;) :biggrin2:

Men at gå til og fra bussen + det løse henover dagen burde nok kunne sørge for, man ikke glemmer det helt? ;) :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

.Brune ris giver godt og mætter ikke en skid - det samme med pasta og havregryn.

Jeg har intet problem med at indtage 4500 kalorier pr. dag, selvom jeg spiser en del grøntsager - går snarere rundt og er lidt småsulten hele tiden.

TOTAL ÆDEMASKINE DER!!! :lol:

Syntes dog at brune ris mætter total meget......... :(

Link to comment
Share on other sites

hey, nu havde jeg lige læst de sidste indlæg igennem og strukket fingrene ud, og så har I bare aftalt at stoppe :weeping:

Vil dog alligevel lige knytte en kommentar til:

Det er dog let for dig og Basket, at være pisse kloge på et emne, i ikke har en dart forstand på. -Hvis i havde samme problemer med at nå et kalorieoverskud, så ville i ikke være så hurtige til at dømme.

Jeg er også x-"hardgainer", men (i mit tilfælde) en smule viden omkring kost har gjort, at jeg til enhver tid ville være i stand til at spise 2000 kcal over mit ligevægtsindtag. Og det er lige præcis den erfaring omkring kost, at jeg (vi) prøvede at formidle videre til en gut, der ikke var så rutineret endnu. Derfor er inaktivitet et rigtig dårligt råd, et forkert aproach og potentiel skråplan.

Hvad man så kunne finde på som vidende gainer (uanset om man er enig eller ej), er en lidt anden ting, for der kender man mulighederne og konsekvenserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share