Madpakke til skolen


dementia
 Share

Recommended Posts

Nogen der har nogle forslag til hvad man kan medbringe i skolen til frokost ? jeg prøvede at tage en dåse tun og en liter mælk med en dag, alle sad og gloede på mig som om jeg var psykopat, mens de sad og åd deres hvide brød :p men nok om det.

Jeg ville derfor høre om der var nogen der havde nogle forslag til hvad man kunne lave af madpakke der var rigt på protein og fattigt på kcal/carb/fedt :) evt. en opskrift på tunsalat som man så kunne fyre iblandt 2 toast skiver?

Håber i har nogle forslag :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Hah, tager selv en dåse tun med og så nogle salat og agurk ved siden af. Og ja, der bliver squ kigget sindsygt på en, og alle klager over stanken af tun og man skal åbne vinduer og alt muligt. Men ok, de ved vel ikke bedre. Har prøvet at lære dem noget om kosten, men så bliver man da først erklært sindsyg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

dementia--> det kan kun blive et gæt, men nogenlunde denne fordeling:

1 ds tun

200 g fromage frais

75g majs

hvider fra 2-3 kogte æg

salt og peber

Majs er mest for smagens skyld og kan undlades hvis man vil minimere antallet af kcal. Både tun, fromage frais og hvider indeholder mange proteiner. Jeg har ikke det eksakte tal, men vil mente at en portion med mængder som ovenfor indeholder lidt over 40 g protein og 3-400 kcal :)

Det skulle kunne strække til 2 sandwiches, men ellers kan du jo bare lave dobbelt portion :)

/Des

Edited by Desdemonia
Link to comment
Share on other sites

Salat, tomat, rødløg,akurk,spejlæg,skinke lige stegt på panden, karse evt pesto. Hjemmebagt grahamsbolle - Mums

Æggehvider - 1 helt kogt æg, fromage frais, karry, salt, peber, karse eller dild, tomat, agurk - Rør det hele sammen og smør dit brød med et tykt lag, tilsæt en dåse tun, vupti ... namme nam ;)

Det er smager også for lækkert med rejer..

:eatchicken: :eatchicken: :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share