Mit nye kostprogram


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Først og fremmest vægttab, sekundært flere bøffer. Lommeteorien bag planen er:

1. kontrolleret energiindtag, som jeg kan justere på stille og roligt, så stofskiftet ikke kompenserer ned som jeg oplevede under min low carb diæt. Jeg tager udgangspunkt i ca. 2000 kcal / dag. men det er samtidig vigtigt at jeg ikke får for lidt, så jeg sætter energiniveauet ned. Planen er samtidig let at huske - spis en del proteinholdigt mad ca. hver 2. time...

2. masser af protein til muskelopbygning, og for at give mæthedsfornemmelse. Programmet her giver mig 2,45 gram protein pr. kilo kropsvægt.

3. kostindtag fordelt over mange måltider, for at opnå højest muligt stofskifte og dermed fedtforbrænding, inspireret af Susan Larsen.

Jeg kan vist ikke påstå at jeg har gjort det store ud af frugt og grønt... <_<

Min største tvivl er nok om det er ok at køre med en fordeling på 39% protein, 50% kulhydrat og 12% fedt, samt om jeg kommer til at mangle mere næring fra frugt og grønt...

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Det se umiddelbart meget fornuftigt ud. Hvis jeg var dig ville jeg nok skære lidt ned fra de 10 måltider. Det kan være meget svært at nå. Lige en kommentar til nogle af måltiderne.

Måltid 1: Morgenmaden bør være større og indeholde mere protein.

Måltid 2: Hvad med at supplere med lidt proteinpulver i stedet for at drikke 600ml.?

Måltid 5&8: Ikke meget protein.

Måltid 7&9: 60g kartofler og 10g bønner lyder ikke af meget. (Jeg siger ikke du skal spise mere, men bliver du mæt?)

Måltid 10: Lidt mere protein. Det skal jo gerne holde hele natten. Bland evt. med langsomt optagelige proteiner (det er jeg selv dårlig til. Det er sku så ment med en shake)

Generelt: Prøv evt. variere mængden af kulhydrater efter aktivitetsniveau. Efter træning bør du have størstedelen af dit kulhydrat indtag.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli> 1000 tak for gode råd :)

Måltid 7&9: 60g kartofler og 10g bønner lyder ikke af meget. (Jeg siger ikke du skal spise mere, men bliver du mæt?)

Hmm... tricket er nok slet ikke at blive sulten til at begynde med, fordi kostindtaget fordeles over hele dagen :unsure:. Det ser ud til at virke indtil videre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share