Smerter i albuen


Chris911
 Share

Recommended Posts

Hej, Jeg har smerter i albuen, omkring der hvor triceps hæfter på underarmsknoglen.

Min mistanke er at det er kommet efter for høj intensitet under træning af netop triceps.

Jeg er jo ikke særligt interesseret i at holde pause men det bliver gradvist værre.

Nogen der har et godt råd?

Link to comment
Share on other sites

Som svar til mdk: Der er faktisk ikke nogen øvelser der gør ondt! Smerten/ømheden kommer bagefter så der er ikke umiddelbart nogen øvelse der er værre end andre.

Som svar til BaskeT: Jeg laver 3 øvelser til primær triceps. "Reb over hoved" 3x15, "Fransk pres" 4x8 og "Dips" 3x15

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan holde ud at tage en pause, så er det nok i det rigtig lange løb bedst .... men ellers: kan du ikke forsøge at træne let i fx. bænkpres en overgang, hvis du har grund til at antage, den i sig selv giver problemer?

Jeg tror dog nok, du vil opleve, det går meget bedre, hvis du dropper dips og fransk pres her og nu, holder en uges pause og vender frygteligt tilbage. Så skulle du være fit for fight (afhængigt af, hvor alvorligt, det her er).

Den der reb over hovedet ting er nok mindre belastende end fransk pres og dips .... Til gengæld tror jeg heller ikke, den regnes som en af de effektive tricepsøvelser.

Jeg kan anbefale push down og extensions med håndvægt. Men det er forskelligt, hvad man kan lide/holde til. :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får de symptomer du beskriver, når jeg laver for mange presøvelser med håndvægte, som liggende håndvægtspres, og skuldrepres med håndvægte. Disse presøvelser belaster triceps mere end med vægtstang, så hvis du laver dem, vil jeg anbefale dig at skifte til varianter med vægtstang udelukkende, i den næste tid.

Af de rene tricepsøvelser er det min erfaring, at de fleste isoleringsøvelser kan gøre ondt der hvor du beskriver. Sande dræbere, du skal undgå i dit tilfælde er alle tricepsøvelser med frie vægte, såsom siddende tricepsstræk og liggende tricepsstræk/french press, med stang eller håndvægte.

I modsætning til mdk og basket føler jeg ofte at de eneste tricepsøvelser jeg kan lave når mine albuer brokker sig, er dips og smalle bp. Du skal bare væe ordentlig varm før du udfører disse og sørge for at varme godt op med armbøjninger eller nok sæt i de smalle bp.

I dips og sm bp er det også en hjælp ikke at holde alt for smalt, så hvis I har et dipstativ med v-formere arme, skal du holde lidt længere ude end normalt. Og i BP kan du også bevæge hænderne lidt længere ud på stangen.

En anden tricepsøvelse, som jeg kunne lave, selv to dage efter jeg fik en fiber, faktisk præcist der du beskriver, er håndvægts pull-overs med næsten strakte arme. Denne rammer det lange hoved i triceps rigtigt godt. Og det betyder masse i overarmen. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share