hjælp til kalorieberegninger


mosterline
 Share

Recommended Posts

Hej igen

Lige et sidste spørgsmål!

Jeg er begyndt ikke at kunne yde optimal indsats på håndboldbanen. Jeg er bliver hurtigt træt, og kan faktisk ikke spille en hel kamp mere, uden at skulle ud og have pause! (det er IKKE normalt for mig) Desuden er jeg drønsulten efter kampen.

Jeg spiser ikke 2-3 timer inden kampen, da det ellers skvulber (!!!) rundt dernede!

Hvad gør i de dage i træner? Skal jeg indtage mere i løbet af dagen, eller tror i bare det bliver en perioode?

Som sagt indtager jeg ca. 6000 kj om dagen, også de dage jeg træner og spiller!

Knus Line

Link to comment
Share on other sites

Hvis du føler dig uoplagt på dine træningsdage, ville jeg helt klart øge mængden af mad de pågældende dage.

Vægttabet vil måske ikke gå helt ligeså hurtigt, men omvendt får du mere ud af din træning, og du forbrænder også mere (ved at træne højintensivt og ikke holde pauser).

Hvis man begynder at føle sig træt og uoplagt får man pludselig meget nemmere ved at falde tilbage til de gamle vaner med junk-food, fordi det er nemt. Spis hellere lidt ekstra god og sund mad. Så skal vægttabet nok fortsætte.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Jeg bliver altså liiiige nød til at spørge om en sidste ting! Jeg har (selvom jeg lovede mig selv ikke at gøre det) vejet mig... mest bare for sjov, og for at se hvor meget jeg har tabt mig. Og jeg er nu oppe på 12 kilo (altså tabt)! Og det er jo selvfølge fedt (hø hø), MEN: Nu syns jeg lissom at propertionerne er lidt forkerte (man bliver vist aldrig tilfreds!).

Aj... altså for 12 kilo siden, var jeg bare jævn hele vejen ned (forskellene var gemt væk af dellerne!)! Nu syns jeg at propertionerne er lidt skæve! For brede hofter og rumpe i fohold til talje osv!

Mit spørgsmål er derfor: kan man træne de der fedtdepoter (som nogle kalder former! Eller er det omvendt) væk? Altså træne så man mister og taber mest der hvor man syns det sætter sig for meget (f.eks. på hofterne og rumpen)? Eller er man bare bygget som man er?

Håber i lige vil give et svar!

Hilsen Line

PS. Tak for svaret profit... det hjalp faktisk rigtig godt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej igen allesammen

Jeg har lige et spørgsmål mere! Jeg ved godt at der sikkert er delte meninger om det, men nu prøver jeg alligevel!

Jeg har i de sidste 2 uger mistet apetiten fuldstændigt! Jeg har stort set ikke spist noget, og mit største energiindtag har været mælken i kaffen (og jeg har sku tabt 4,6 kilo... sindsygt)! Og nu er jeg så så småt begyndt at spise igen! Og mine spørgsmål er så:

- Har jeg smadret min forbrænding? Og hvad bliver konsekvensen af det?

- Hvordan oparbejder jeg en ordentlig forbrænding igen?

Håber at nogle kloge hoveder vil give et par gode råd!

Hilsen mosterline

Link to comment
Share on other sites

Med sådan et vægttab på så kort tid fejler din forbrænding (stofskiftet) intet.

Desværre vil sådan en "næsten" faste tærer ret hårdt på din muskelmasse og af den vej give en smule lavere forbrænding. Det er dog ikke noget du skal tage så tungt nu og her, for hvis jeg husker ret er det i størrelsesordenen 10-15kcal pr kg muskelmasse pr dag.

Hvad din manglende appetit skyldes kan jeg ikke sige. Jeg vil bare sige at hvis du overhovedet kan skal du prøve at spise alligevel, selvom du ikke har lyst, så længe du ikke ligefrem får det dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share