Udskifte cabeløvelser med (mere) fuldkropsøvelser


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at udskifte flest mulige af mine kabeløvelser med øvelser som ser ud til at bruge mere af kroppen, fx udskifte Seated Cabel Row med Lever bent-over row. Hvorfor? Af samme årsag som med DL - at jeg synes det giver mere at bruge kroppen på den måde (bedre forbrænding, hårdere styrketræning), og har tendens til at gå i krig med tungere løft, når det ikke er kabel...

Lyder det fornuftigt - eller er det at sammenligne æbler og pærer fordi cabel-øvelserne er designet som mere isolerende øvelser ?

Link to comment
Share on other sites

I bund og grund så tror jeg at de fleste kabeløvelser er mere isolerende end de tilsvarende øvelser med frivægte, ikke at kabeløvelserne rammer det de skal, men at man er tvunget til at bruge flere musklerne til at stabilisere med når f.eks. kører bent over rows med stang i stedet for en tilsvarende maskine. På samme måde har jeg det med chinups vs. pulldowns.

En ting er sikkert. Du mister absolut ikke noget ved at skifte til de frie øvelser, så hvorfor ikke bruge dem?! :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share