ZMA søges


Zarrock
 Share

Recommended Posts

Ja så vidt jeg har forstået er det den nøjagtige blanding der gør det. Tak for svarene, jeg vil straks besøge de nævnte sites.

Og ja - portoen bliver hurtig dyr når man bestiller ting i USA. Bestiller normalt kreatin derfra - men man skal bestille en vis mængde ad gangen før det kan betale sig (men så ligger prisen også ofte på ca. 25% af den uhyrlige danske pris)...

Link to comment
Share on other sites

De kosteksperter jeg har talt med har ikke meget til overs for diverse ZMA blandinger. De undersøgelser som der refereres til har brugt forskellige doser, og de stakkels amerikanske footballspillere som var med i den mest kendte havde et underskud af zink. Hvis du har underskud af zink kan det være et problem men det er de færreste (footballspillerne vægttrænede, løb og spillede mange timer om dagen med høj intensitet)

Selv hvis der fandtes en nøjagtig blanding som var mere effektiv end Bilkas zinktabletter, så ville den være individuelt og skulle desuden tage højde for dit øvrige indtag af zink; magnesium og mange andre mineraler som virker i interaktion med dem.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Det har ikke noget med tro at gøre - tjek det her link:

http://www.valuenutritioncenter.com

http://www.valuenutritioncenter.com/creatmon2.html

Det ligner måske et tilbud, men er det ikke. Prisen er altid på det niveau.....

Mig og en kammerat købte 2 kg og selv med moms og transport fra USA var prisen omkring 60% af det danske beløb....

Prisen her er oprindeligt på ca. 72 DKK før ekstra omkostninger (moms, fragt etc.). Sammenlignet med at man vel får 500 g kreatin for ca. 300 og noget kr de fleste steder i Danmark.

Tvivler på Danmark er billigst indenfor noget som helst ;-)...

(...Note: Havde nogen andre også en enormt livlig søvn de første par dage efter de startede på kreatin? Har taget det i 5 mdr. nu og alt er helt normalt. Det var kun de første par dage. Ret sjovt egentligt...)

Udfra den standard grundviden jeg har om biologi virker ZMA konceptet nu ikke helt tovligt - i hvert fald fornuftigt nok til at jeg selv vil prøve det før jeg udtaler mig - det er jo heller ikke specielt dyrt. Jeg vil dog undersøge om det reelt passer at stort set alle mænd i den civiliserede verden lider af et lavere en naturligt testoteron tal - pga. de store antal østrogener vi dagligt udsættes for. Den test du henviser til beskriver selv at atleterne er under høj belastning og, at de derfor lider af zink og magnesium mangel (ifølge undersøgelsen er det normalt, hvis man udsætter sig for meget hård træning (igen det vil jeg også tjekke i andre kilder).

-Zarrock

Link to comment
Share on other sites

300kr. for 500g er nok for højt sat. Med lidt shopping forskellige steder burde man max betale 200kr. pr. 500g. hvis man køber 2 kg.

Ang ZMA så mener jeg stadig at et evt. underskud kan dækkes af alm zinktabletter. Jeg prøvede selv og fik ikke nogen effekt styrkemæssigt, men er nu mindre forkølet end jeg plejer.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share