igang igen efter 6 måneders pause


JaWi
 Share

Recommended Posts

Hey hey!

Jeg vil til at træne igen efter min 6 måneders pause, og vil derfor gerne lige have besvaret nogle spørgsmål :) Sidste år trænede jeg i 9 måneder, hvilket var første gang...

Her er mine spørgsmål så:

Når jeg nu begynder igen vil jeg gerne lige vide hvilke ting jeg skal indtage og gøre for at opnå max resultat, hvilket helt klart er maksimal muskelvækst.

Wiking kreatin har to af mine kammerater brugt og siger det virker rigtig godt, det kreatin jeg brugte da jeg trænede var noget krystalliseret bæ, og havde derfor ikke den samme motivation til at "drikke" det. Men er det overhovedet værd at starte ud med en kreatin loading fase, altså når jeg ikke har trænet så længe?

Da jeg ikke har trænet i de 6 måneder, og ikke havde trænet så meget før, må det vel betragtes lidt som at starte helt forfra? ... altså samme hurtige resultater som hvis man starter første gang med at træne..?

Så vidt jeg er ved at have forstået er protein shakes kun "nødvendigt" efter træning da det er det eneste der kan komme ud til musklerne i løbet af korttid, i forhold til madvarer. Men hvis jeg sørger for at spise meget og rigtigt er dette vel næsten overflødigt?

Weigt gainer har jeg et personligt had til, da jeg altid for en fandens masse bumser - men det nok bare mig ;) - eller ikke!

Derfor vil jeg gerne høre hvad det optimale vil være at indtage/gøre når jeg starter igen..?

Mvh JaWi

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

I anledning af at jeg kender dig personligt og ved hvordan dit stofskifte ser ud, ved jeg at du bare skal sørge for at æde... Æde æde ÆDE som du aldrig har spist før.. Og sørg også for spiser varieret.. De bedste kulhydrater er somsagt de komplekse, da de sætter maven og derved kroppen igang.. De hurtige fra pasta osv gør også at du bliver hurtigere sulten da de bliver forbrændt hurtigere.. Erstat istedet pasta´en med kartofler, groft brød og rugbrød. Dog er pasta fordelagtigt at spise efter træning, da det netop er de hurtige kulhydrater, der er gode at få indenbords lige efter træning..

Ellers så start dagen ud med en god gang havregryn og et par glas mælk.. Og husk for guds skyld at spise morgenmad, det er efter min mening dagens vigtigste måltid, da kroppen er i katabolsk tilstand pga. af mangel på næring efter nattensøvnen.

Ellers ville jeg foreslå du starter ud med at loade med kreatin, og drikke shakes efter træning. Udover dette så kør et godt fullbody program, som f.eks. 20 squat breath routine som du jo kender i forvejen.. Og så senere hen vil jeg anbefale et Hst program. Dog synes jeg du bør vente med at køre hst, til du har opbygget en hvis portion styrke, da det ellers kan blive ret svært at få nogen rimelig progression i øvelserne.

Ellers så bare klø på, så du kan komme op blandt "De store drenge" i vores gym :santa2: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share