Nu skal der tal på fedtprocenten


Soeren k
 Share

Recommended Posts

Hej

Det er tidligere blevet diskuteret (og konstateret), at det essentielle i at få markerede muskler og sixpack er en lav fedtprocent i ens kost (som jeg også tidligere havde forespørgsel om).

Nu ville jeg godt høre et konkret tal.  Hvor lav skal fedtindtagelsen være på en dag, for at man bevæger sig imod sixpacken.

Er der ikke nogen her, der har et fast tal, eksempelvis fra dem selv på måske 30, 40 eller 50 g. fedt om dagen, som man kan bruge som retningslinje?

(Jeg selv er 1.80 og vejer 72-3 kg.).

Tak

Mvh.

Søren

Link to comment
Share on other sites

En lav fedtprocent i en krop har ikke umiddelbart noget at gøre med indtagelsen af fedt i kosten!

Det handler om det samlede energiindtag. Hvis man er i kalorieunderskud (spiser mindre end man forbrænder) vil man forbrænde noget af kroppens fedt, og omvendt hvis man er i kalorieoverskud er vil noget af energien oplagres som fedt.

Derfor kan man heller ikke tale om hvormeget fedt man bør indtage i kosten for at få markerede muskler.

Link to comment
Share on other sites

Et normalt menneske skal ha ca. 80-90g fedt om dagen (læste jeg i Men's Health - ikke at jeg læser det normalt)

Du er ikke helt rigtig på den Hitman. Kroppens fedt% har da i stor grad noget at gøre med hvor meget fedt man propper sig med. Husk nu at der er en del mere energi i 1g fedt i forhold til 1g kulhydrat/protein.

Men Søren, det kommer an på så meget mht. hvor meget fedt du bør indtage. Ingen har jo det samme stofskifte og samme muskelmasse, så det er svært at generalisere.

Når du er 180 og kun vejer 73 kg. , ville det så ikke være en idé at fylde en masse guf i kroppen så du kunne blive stor istedet? Når du er oppe på 80kg. kunne du gå på kur. Det er i hvert fald hvad jeg gør hvert år :-)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tak for svarene.

Jo, Morfar, det er faktisk lige præcis planen først at tage en 7-8 kg. på.  Spørgsmålet var også en del af en diskussion, vi på et tidspunkt var et par stykker, der havde.

Umiddelbart lyder det i hvert fald overhovedet ikke svært at holde sig under 80-90 g. fedt om dagen, hvis man holder sig fra de værste syndere.

Mvh. Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share