Pulsur til spinning


miha
 Share

Recommended Posts

Jeg skal bruge et pulsur til spinning, men da der jo i et sådant lokale er ganske mange, der bruger pulsure, var det mit indtryk, at det er nødvendigt at pulsuret er 'kodet' så det kun kan modtage signal fra min sender. :unsure: Spørgsmålet er så, er det kun Polars ure, der er kodede? Og kun de ganske dyre af dem i øvrigt. Og kan andre ure slet ikke bruges til holdsport af forskellig art? Jeg har nemlig fået et cardiosport ur (model Go 30) i julegave, men efter ivrig læsning af brugsanvisning og hjemmeside ser det ikke ud til at denne model er 'kodet'. Er der nogen herinde, der har erfaring med pulsure brugt til spinning (el. anden holdsport)? Eller måske bare nogen, der kender lidt til hvordan de her ure fungerer (mht signal og mange i et lokale mv)?

Og på forhånd tak for hjælpen... :)

Link to comment
Share on other sites

Hej miha og velkommen til MOL! :bigsmile:

Når vi snakker pulsure er der nogle ting man skal gøre op med sig selv inden man køber. Hvilke funktioner vil du gerne have at uret har? Skal det f.eks. kunne overføre til pc??

Mht. kodning ved jeg faktisk ikke om der er andre modeller end Polar der har det, men mon ikke...? På cardiosports hjemmeside skriver de ikke noget om kodning af urene, ikke engang de dyre modeller! Om det er fordi de ikke er kodet, eller de bare ikke lige gider at skrive om det, ved jeg ikke!

Hvis du skal have et kodet Polar ur, er det billigeste kodede ur M31 til 950.- på dourun.com.

Skal det kunne overføre til pc, er det billigeste s410 (som jeg selv har) til 1500.-

Mvh. Tolle

Link to comment
Share on other sites

Hej Tolle..

Tak for velkomsten og dit gode råd. :) Jeg er egentligt ligeglad med funktionerne, så længe det kan det mest basale (måle puls selvfølgeligt, og også gerne gennemsnitspuls og max puls).

Men kan 'ikke-kodede' ure slet ikke bruges til spinning fx? Jeg troede egentligt at alle ure i teorien altid ville måle pulsen fra den sender, der er tættest på. Men at billige ure bare kan være dårligt til dette og derfor give dårlige målinger.

Men nu har jeg skrevet til cardiosport og spurgt dem. Det virker jo, som du selv bemærker, underligt at cardiosport slet ikke skulle have kodede ure. Og in that case må jeg jo rende ned og bytte mit ur til et Polar M31 som jeg så nok desværre må betale mere for end hvis jeg bare havde købt det på nettet i første omgang!... :4slap:

Men takker for hjælpen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Cardiosports ure er ikke kodede. Jeg kender nu flere som klare sig med ikke kodede ure - omend de ind imellem er nød til at flytte cykel hvis der sidder nogle for tæt på - men den problem kan man nu hurtigt overdrive betydningen af - i sær med en ur af den kvalitet som cardiosport har. Som en sagde den anden dag - alle I andre har ur med kode - så de kan jo ikke forstyre mit :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share