Fiberskade - for høvlan da


sas
 Share

Recommended Posts

3 år i streg uden skader.. det kunne ikke vare ved <_<

For en del uger siden fik jeg en mindre overstrækning af errector spinae muskulaturen. Jeg besluttede mig derfor at starte blidt op med dødløft og skåne ryggen for en periode ved at køre Romanian/Keystone Deadlift som fokuserer på haserne fremfor ryggen. Ryggen har det nu fint :bigsmile: det kan ikke siges om mit ene baglår :w00t: Fik lavet en for stor forspænding på baglårene og stod en anelse for bredt :(

Skaden sidder altså dybt og inderst på baglåret (og relativt højt oppe). Kunne ikke mærke spor indtil dagen derpå.

Mit ene spørgsmål går på om hvor lang tid sådan omgang slem fiber halløj gennemsnitlig er om at foretage sig? Det værste er at det ikke er blevet væsentlig bedre i løbet af de sidste 10 dage. Jeg har selvfølgelig ikke trænet ben.

Lidt andre supplerende og mere generelle spørgsmål ang. fiberskader:

Hvordan mærker man egentlig forskel på en fiberskade, fibersprænging og en såkaldt "truende fiber"?

Bliver der hvor skaden sidder det "svageste led" fremover eller kan det skadede væv blive ligeså stærkt som det omgivende væv?

Er det nemt at mærke forskel på om en fiberskade er storslem (grim partiel overrivning) eller man bare har fået nogle småknubs?

Dem af jer der har haft fiberskade i baglår hvor hurtigt kom i igang med at squatte igen? (jeg påtænker ikke at starte op med dødløft foreløbig, måske lidt leg curl :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share