bryst større end det andet


DJB
 Share

Recommended Posts

Hej med jer!

Jeg er rimelig nybegynder indenfor styrketræning og har trænet hjemme med håndvægte.

Jeg fatter ikke hvordan min venstre bryst er blevet fyldigere og stærkere, men ikke min højre( ikke særlig meget) Har trænet begge sider jo :blink:

Altså jeg er ved at blive vanvittig. Har gået med det i lang tid, men er nød til at gøre noget ved det, for det kan måske ikke ses, men størrelsesforskellen er der og jeg kan mærke det.

Er der andre der har haft problemer som den jeg har?

En anden ting som måske kan have indflydelse på manglende vækst i højre side, er at jeg har svært ved at løfte højre arm helt op, mens venstre har jeg nul problemer med.

Kom endelig med råd. :)

Hilsen

DJB

Edited by DJB
Link to comment
Share on other sites

En anden ting som måske kan have indflydelse på manglende vækst i højre side, er at jeg har svært ved at løfte højre arm helt op, mens venstre har jeg nul problemer med.

Her giver du måske selv svaret på dit problem :

Du skriver du er nybegynder, hvilket kan bevirke at du ikke udfører øvelserne med korrekt form. Din højre arm giver problemer, hvilket kan betyde at du med denne ikke får det samme udbytte af træningen - herunder vækst. Typisk er det svært selv at se fejlen - få evt. en spotter til at kigge.

Årsagen kan også være for høj vægt - prøv evt. at reducere vægten til et niveau hvor du føler at højre og venstre side arbejder ens og kør videre derfra - selvom din venstre side vil være stærkest i et stykke tid.

Muligheden er også at der kan være noget motorisk galt - har du haft brækket noget i din højre side ? (arm, håndled mv.)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Nej, har ikke mulighed for at tage et billede ;)

Den højre side har altid været mere stiv end den venstre side og jeg har kun haft brækket min højre ringfinger lige på knoen, som barn ;) .

UH! :unsure: Du har vist fat i noget der Kim, for jeg fyrede ekstra af i venstre side, fordi den var svagere og kunne ikke klare så meget som højre :cry: AAAH jeg kunne banke mig selv bevistløs! :devil: men jeg sørgede også at træne højre side jo. Det er det jeg ikke forstår

Nå men jeg har mærket efter i venstre bryst og der mangler mere løft i siden og øverst også.

Hvad med at jeg isolerede og kun koncentrerede mig om højre bryst??? :unsure: <_<

Jeg har brugt de øvelser der er her på siden. http://www.motion-online.dk/dumbbell2.htm

Jeg udførte dem når min krop var op til det (hver 2.-3. dag). Holdt ikke regnskab med antal sæt osv.

Har også været i en kort periode i fitnesscenter, med godt udstyr, som næsten aldrig var ledigt fordi det var optaget og det er bare røv irriterende, men da jeg led af en slem depression gjorde det absolut ikke nemmere at træne + var jeg alene om det.

Depression har en ekstremt negativt effekt på ens helbred :(.

hilsen

DJB

Edited by DJB
Link to comment
Share on other sites

DJB >>> Det skal siges at jeg ikke er expert på nogen måde, så tag mine svar med lidt forbehold.

For det første synes jeg da at du skal få en professionel til at se på den højre arm siden du ikke kan løfte den helt op. Det kan være de kan anvise nogle strækøvelser eller lign.

Og for det andet så synes jeg bestemt ikke du skal prøve at isolere højre bryst. Hvis du i flere år har holdt igen med den højre side af armen/overkroppen, så gælder det, for mig at se, om at genskabe balancen i kroppen. Nervesystemet skal muligvis lære at bruge højre side igen. Og at genoprette balancen i motorikken vil ret sikkert være bedst ved at køre store øvelser. Herunder skulderpres, brystpres og bend-over rowing.

Selv er jeg noget stærkere i højre arm (hmmm, wonder why.....). Men det er efterhånden blevet udjævnet ved at jeg har ladet venstre arm bestemme tempoet.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

DJB!!

Jeg har haft samme problem - altså mht. forskellig størrelse af bryst. Mit venstre var større end det højre..

Jeg gik til lægen med det som 16årig (er 30 nu), og hans svar var at jeg med fordel kunne træne min højre side lidt mere end den venstre. Det har jeg nu aldrig gjort - istedet har jeg, som' KIM S' foreslår, fokuseret på at udføre øvelserne korrekt. Det har hjulpet på symmetrien.

Årsagen til mit problem var tilsyneladende rigtigt mange års håndboldspil (jeg er primært venstrehåndet), hvor mit venstre bryst og skulder blev trænet mere end det højre..

Jeg styrketræner på 2. år og kan som sagt se at forskellen udlignes, men det ta'r lidt tid!!

Link to comment
Share on other sites

I gir' gode råd :D

Det er dumt at køre videre selv eller isolere højre bryst. Det er jeg enig i.

Jeg må nok en tur til lægen med min højre arm, for jeg har sikkert skadet den. :(

Og så finde et rigtigt godt træningscenter i Københavns området, der kan for en gangs skyld hjælp mig igang på den rigtige og professionelle måde.

Synes I det er nogle gode ideer jeg fået der, eller hva'? :unsure:

Hilsen

DJB ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share