Forberedelse til Politiskolen


LouiseS
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer stærkt at søge optagelse på Politi skolen men er p.t i en elendig kondition. Er der nogen som kan guide mig lidt med nogle gode råd, løbe programmer eller ligende så jeg kan klare kravene. Jeg kan ikke lige huske kravene og min pc går ned på deres hjemmeside men de er at finde på politi.dk.

Af rene formaliteter skal det nævnes at jeg er en ung fyr på 22år på 90kg. Ja, jeg ved godt min profil hedder Louise, men har lige lånt damens profil.

På forhånd mange gange tak...

Link to comment
Share on other sites

Hej Louise ( :lol: )

Kravene er som følger:

Programmet gennemføres inden for 3 timer

1. Koordineringsprogram

Alment opvarmningsprogram med løb, hoppeserier, koordinationsøvelser og fritstående gymnastiske øvelser af 15 – 20 minutters varighed.

2. Krophævninger

Bommen indstilles, så aspiranten fuldt udstrakt ikke kan nå gulvet. Fatning i bommen med overhåndsgreb i skulderbreddes afstand. Udgangsstilling: hagen over bommens overkant. Udførelse: minimumsvandringen skal være fra udgangsstilling til strakte arme og tilbage til udgangsstilling. Benene skal herunder holdes i ro. Gentages 6 gange.

3. Bugmuskler

Udgangsstilling: Rygliggende med hænderne foldet bag hovedet. Let adskilte ben med fødderne mellem 4. og 5. ribbe eller højere (vandrette underben og lodrette lår). Udførelse: Kropbøjninger fremad, så brystet så vidt muligt berører lårene. Tilbage til udgangsstillingen med fingrene i gulvet. Gentages 15 gange

4. Hurtighedstest

Udgangsstilling: Se billedet. Udførelse: løb i "ottetal" mellem 2 kegler opstillet i en afstand af 13,40 m (længde af en badmintonbane). Efter at have løbet 2 "ottetaller" – hvor keglerne ikke må berøres – sluttes med 6,70 m løb, jf. skitsen. Testen skal gennemføres på under 17,5 sekunder.

5. Svelleløft

En svelle, der er ca. 2,30 m lang og vejer ca. 78 kg. skal slæbes frem og tilbage over en afstand på 13,40 m. Udførelse: Svellen, der er placeret bag startlinien, løftes med frit greb i håndtaget og slæbes baglæns, indtil ansøgeren er fremme ved markeringen. Efter at svellen er lagt på jorden, løftes den i modsatte håndtag og slæbes tilbage over startlinien, hvor den igen lægges.

6. Bænkpres

Udgangsstilling: Rygliggende på bænk med 50 kg tung vægtstang i strakte arme. Udførelse: Vægtstangen sænkes til en let berøring af brystet og presses tilbage til udgangsstillingen. Gentages 10 gange

7. Kondition

2.400 m løb på maksimalt 12 minutter

8. Svømning

200 m på maksimalt 5,30 minutter

Et træningsprogram tør jeg ikke begynde at lægge for dig, det ved jeg nok ikke tilstrækkeligt om emnet til at give en tilfredsstillende vurdering af. Jeg håber at dette kan hjælpe dig, held og lykke med det!

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

1. Koordineringsprogram

Alment opvarmningsprogram med løb, hoppeserier, koordinationsøvelser og fritstående gymnastiske øvelser af 15 – 20 minutters varighed.

 

Det er absolut ikke nok at kalde koordineringsprogrammet for ALMEN opvarmning, for denne opvarmning er i særklasse. UTROLIG HÅRDT. :jumprope:

Udover at opvarmningen er utrolig hård, så skal du også regne med at resten af øvelserne skal udføres i forlængelse af hinanden.

Men held og lykke... :4police:

Edited by ronnie99
Link to comment
Share on other sites

Det er jo kravene til mændene du har postet, Moos. Jeg går ikke ud fra at Louise er en mand ;) Kravene til de fysiske tests for kvinder er som følger:

Fysisk prøve for KVINDELIGE politiansøgere

Programmet gennemføres inden for 3 timer

1. Koordineringsprogram

Alment opvarmningsprogram med løb, hoppeserier, koordinationsøvelser og fritstående gymnastiske øvelser af 15 – 20 minutters varighed.

2. Krophævninger

Bommen indstilles i ca. 90 cm’s højde, og en plintkasse, der er ca. 40 cm høj, placeres en halv kropslængde fra bommen. Fatning i bommen med overhåndsgreb i skulderbreddes afstand. Hælene hvilende på plinten. Udgangsstilling: Aspiranten hænger i bommen i strakte arme med vandret gennemstrakt krop. Udførelse: Krophævning til berøring af bommens underkant med brystet og tilbage til udgangsstilling. Gentages 8 gange.

3. Bugmuskler

Udgangsstilling: Rygliggende med hænderne foldet bag hovedet. Let adskilte ben med fødderne mellem 4. og 5. ribbe eller højere (vandrette underben og lodrette lår). Udførelse: Kropbøjninger fremad, så brystet så vidt muligt berører lårene. Tilbage til udgangsstillingen med fingrene i gulvet. Gentages 15 gange.

4. Hurtighedstest

Udgangsstilling: Se billedet. Udførelse: løb i "ottetal" mellem 2 kegler opstillet i en afstand af 13,40 m (længde af en badmintonbane). Efter at have løbet 2 "ottetaller" – hvor keglerne ikke må berøres – sluttes med 6,70 m løb, jf. skitsen. Testen skal gennemføres på under 18,7 sekunder.

5. Svelleløft

En svelle, der er ca. 2,30 m lang og vejer ca. 78 kg. skal slæbes frem og tilbage over en afstand på 13,40 m. Udførelse: Svellen, der er placeret bag startlinien, løftes med frit greb i håndtaget og slæbes baglæns, indtil ansøgeren er fremme ved markeringen. Efter at svellen er lagt på jorden, løftes den i modsatte håndtag og slæbes tilbage over startlinien, hvor den igen lægges.

6. Bænkpres

Udgangsstilling: Rygliggende på bænk med 30 kg tung vægtstang i strakte arme. Udførelse: Vægtstangen sænkes til en let berøring af brystet og presses tilbage til udgangsstillingen. Gentages 10 gange.

7. Kondition

2.400 m løb på maksimalt 13,30 minutter.

8. Svømning

200 m på maksimalt 5,30 minutter.

Du kan i øvrigt se alt om uddannelsen på nedenstående link. Der er også videoklip der viser hvordan øvelserne udføres.

Blivpolitibetjent.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det vil tage længere tid at få den op på skuldrene end det vil tage at trække den de små 14 m frem og tilbage. Selvom man squatter 200kg ville det stadig ikke være ret nemt at stavre rundt med en 2.30 lang jernbanesvelle på 78kg på den ene skulder. Eller begge skuldre for den sags skyld :) Men hvis man kun skulle løfte den svelle ville det nok godt kunne lade sig gøre, men du skal jo lave en masse øvelser både før og efter, så jeg ville da spare kræfterne til løbeturen senere.

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide så pokkers meget om programmet (jeg har ikke nærlæst det) så handler det vel om at øve/træne dig i det du skal kunne til prøven. Kodeordet må være at gøre det så specifikt som muligt!

Start ud med hvad du kan - og træn dig så op til at kunne klare kravene (og lidt til). Er du overhovedet ikke vandt til fysisk aktivitet bør du nok starte roligt ud for at undgå overbelastningsskader.

Og som ronnie99 skriver: "Udover at opvarmningen er utrolig hård, så skal du også regne med at resten af øvelserne skal udføres i forlængelse af hinanden"

Når du har den bassale teknik i orden bør du altså træne øvelserne i forlængelse af hinanden - igen for at gøre det så specifik som muligt til selve prøven.

Svømning og løb er der jo specifikke tidskrav til: så træn dig i så god form at du kan klare mere end kravene - så har du lidt at "give af" hvis du har en dårlig dag, eller er begyndt at blive træt ovenpå de andre anstrengelser.

Nå, jeg er ikke politimand - men håber du kan bruge det alligevel ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share