Søvn FAQ


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Der er vel tre faktorer der skal være i orden for at opnå gode træningsresultater: træning, kost og søvn.

De to første er der en del om på MOL, men på trods af at vi bruger ca. 1/3 af vores liv på at sove, ikke så meget om søvn. Måske går vi glip af tiltag som kunne forbedre vores træningsresultater (og liv) ?

Jeg vil høre om der er stemning for at vi skruer en FAQ sammen, som fx kunne indeholde:

- Søvnen (hvad den er og hvad den gør, hvorfor og hvor meget man skal sove, hvor lang tid, hvorfor den er vigtig i forbindelse med restitution etc.)

- Søvnproblemer (hvad kan man gøre for at behandle søvnproblemer af forskellig slags, tips til at falde i søvn...)

- Soveværelset - søvnens træningsrum ;) (hvilket soveunderlag som er bedst hvor forskellige kropstyper eller søvntyper, optimal hovedpude-form form, når man ikke sover alene i sengen etc.)

- nogle cases/best practices - "før sov jeg kun 2 timer hver nat, men efter at jeg har xxxx, sover jeg 8 timer"...

- links til andre artikler om emnet.

Andre links om søvn:

- Tidligere tråde på MOL om søvn.

- Netdoktor.dk Søvn side

sleepy.jpg

Lad høre hvad I synes... hvis I ikke er faldet i søvn ;)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fed ide!

Prøv at læs lidt om det der hedder "lucid dreaming" som jeg synes er et ret interessant emne. Kort sagt går det ud på at man mens man drømmer er klar over det er en drøm og så kan man styre drømmen og gøre hvad man har lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om der er lidt interesse...

Jeg vil gerne lave en hel del for/fodarbejde, skrivearbejde, og kontakte de eksperter der måtte være på hospitaler m.v. herhjemme, men kan allerede nu sige at jeg kommer til kort omkring biologi/kemi/andre relevante naturfaglige områder.

Er der en eller flere indviet udi disse videnskaber som har lyst til at sværge på sin deltagelse, thi det ville være det bedste for resultatet ?

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share