Kostplaner


cilius
 Share

Recommended Posts

Jeg havde tænkt mig, jeg ville strukturere min spisning, så jeg med sikkerhed fik dagens kalorier etc. Spørgsmålet er så, om der er nogen der har nogle gode kostplaner - evt. bare opskrifter, hvor kal., proteiner, fedt er listet...

Var det ikke noget for motiononline at have en database over madopskrifter med næringsinholdet listet sammen med? :)

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Istedet for at sidde og regne kcal, protein, kulh. osv. sammen, kan du prøve at få fat i et kostprogram til din P.C. Jeg bruger selv et kostprogram som hedder Ankerhus Kostprogram WinFood, som iøvrigt er udemærket. Du taster bare hvad du har spist, hvor meget og hvilken tilberedning, og så er alt fra Kcal indtag til mineral indtag udregnet!

Link to comment
Share on other sites

En kostplan er en individuel ting, som afhænger af mange faktorer: bl.a. målsætning, aktivitetsniveau, kropsstørrelse, stofskifte m.m.

Det er derfor ikke særligt effektivt at kopiere en anden persons kostplan, og så håbe man opnår de samme resultater.

Før dagbog over din kost, så du kan få et overblik dit energiindtag, energiforbrug, energifordeling osv. Derudfra kan du så tilpasse din kostplan i forhold til dit mål, f.eks. vægtøgning.

Link to comment
Share on other sites

God damn!!! :dropjaw: Koster det så meget!!? Dejligt at se, hvad undervisningsministeriet bruger skattekronerne til. En gang tilbage i 1 g. fik vi, en klasse med 24 elever, tildelt denne program, så det kunne HJÆLPE os med at lave en kostanalyse på en uge. 2500 * 25 = 62500!!

Vi sidder dog alligevel med lærebøger tilbage fra 70'erne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share