Hjælp til 2dages split


Hansen0109
 Share

Recommended Posts

Hej igen alle MOL'ere...

Jeg skrev for et stykke tid siden at jeg valgte at stoppe min vægt-træningen, for at kunne spille håndbold igen...

Men er løbet ind i en skade så jeg kommer højst sandsynligt ikke til at spille bold mere :(

Så derfor vælger jeg at starte på vægt-træningen igen... Men vil godt have lidt hjælp fra jer, jeg har besluttet mig at køre et 2dages split program, da jeg har tiden til det nu.

Problemet er bare jeg ikke ved hvilke øvelser og hvor mange reps der skal med...

Håber I har nogle fornuftige forslag...

Der skal være lidt mere fokus på skulder, biceps & triceps end på brystet- Altså mit bryst har en rigelig størrelse, det skal blot være mere markeret i den øvre del...

Jge ønsker også at have en mere atletisk krop, frem for en over pumpet bodybuilder...

Kravene er at jeg træner:

mandag&torsdag: ben, ryg, biceps og mave.

tirsdag&fredag: bryst, skulder & triceps.

Glæder mig til at høre fra jer...

Hilsen Hansen0109

Edited by Hansen0109
Link to comment
Share on other sites

Hej, du kunne gøre sådan her:

Mandag/torsdag: Squat, Læg, (Hase-curl), Dødløft, Bent-over Rows (BB/DB), Chins og biceps efter behag. Seated Inc. Curls synes jeg selv er god.

Tirsdag/fredag: Bænkpres, Inc. DB. Bænkpres, Millitary Press (el. Seated DB. Shoulder Press, denne aktiverer mest af den foreste del af delt.), Lateral Raises, Dips og triceps efter samme opskrift som biceps. :)

F.eks. kunne du kører 3x8 reps og 5x5 i de store øvelser som Squat, BP og DL. Eller bare 3x8 i det hele.

Jeg tror at det opfylder dine krav nogenlunde...det var i hvert fald sådan jeg trænede, da jeg kørte 2-split.

Hvis du synes at den ene dag er overfyldt, kunne du prøve noget 3-split. Jeg er netop gået igang med et sådan efter et program jeg så i Politikkens Fitnessbog. Du kan prøve at kigge i min log. ;)

Jeg skal lige sige at det kun er træningspassenes fordeling over de fire gange om ugen jeg har brugt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share