Tidselolie


Rune
 Share

Recommended Posts

Ved ikk hvor du er fra, men man kan købe det i Strandberg..

Hørfrøolie er faktisk bedre og billigere, kan købe i helsebutikker...

Bedre?

Hørfrøolie og tidselolie har forskellige sammensætninger af fedtsyrer, men du kan da ikke sige hørfrø er bedre. ;)

Jeg går ud fra du tænker på at hørfrø indeholder mere omega3 :unsure:

FLAX = hørfrøolie (håber jeg ;) )

skema1.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hørfrøolie er faktisk bedre og billigere

Grunden til at jeg skal have fat i noget tidselolie er NETOP fordi jeg har hørfrøolie! Som MaxPower nævner, har de to produkter to meget forskellige fedtsyre fordelinger. Derfor supplere produkterne hinanden godt.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Jeg var allerede klar over, at tidselolie kan købes i bla. kvickly. Tænkte mere på helsekost butikker, hvor man ved at olien er i orden. Ved godt at olien man kan købe i f.eks. kvickly er økologisk og koldpresset, med hvad med varme- og lufttilførslen under processen ?

Så det er billigere end hørfrø

Hvad skal denne oplysning bruges til ? som tabellen tidl. i tråden med alt tydelighed viser, er fedtsyre sammensætningen meget forskelligt i tidselolie/hørfrøoile. Derfor supplere de to nævnte olier hinanden godt. Men man kan ikke vælge det ene frem for det andet, blot fordi det ene produkt er billigere end det andet. Det svare til at jeg skal ud og købe en ny sofa, og der er nogen der giver mig prisen på et bord!

Rune

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share