Full body program


ahj
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg endelig ved at være tændt på at træne igen, så jeg har stykket et fullbody program sammen.

Mål med træningen: Primært muskelmasse, sekundært styrke.

Træningsfrekvens: ca. 3 gange om ugen.

Øvelser:

Dødløft

Squat

Bænkpres

Military

Bent over rows

Pulldowns til bryst

BB curls

Alm. Mavebøjninger

Planen er at snuppe to sæt af hver øvelse. I starten regner jeg med at køre 12-15 reps.

Kommer jeg hele kroppen rundt? Jeg har tænkt på evt. at inkludere en triceps øvelse, f.eks. close grip bænkpres.

Er dette ellers et fint program til en begynder?

Edited by ahj
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne svare dig, men prøv selv at kigge dig omkring. Især under Træningsprogrammer er der en del emner der kører på programmer til en begynder. Jeg har på fornemmeren at det er noget med nogle nytårsforsæt :w00t:

Ps. helt tosset ser det nu ikke ud :)

Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne svare dig, men prøv selv at kigge dig omkring. Især under Træningsprogrammer er der en del emner der kører på programmer til en begynder. Jeg har på fornemmeren at det er noget med nogle nytårsforsæt :w00t:

Ps. helt tosset ser det nu ikke ud :)

Jeg HAR skam kigget mange af de andre træningsprogrammer igennem, og det er da også ud fra disse at jeg har sammensat mit program.

Men det er alligevel rart nok lige at finde ud af om man har fået "konklusionen" på det hele rigtig, eller om der evt. er et par småting der skal justeres lidt.

I øvrigt så har det ikke specielt meget med et nytårsforsæt at gøre - det har til gengæld en hel masse med læseferie at gøre, da sådan en giver dejlig meget tid til overs til træning. Jeg har altid været af den opfattelse, at læseferie måtte betyde lige dele "læse" og "ferie" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt så har det ikke specielt meget med et nytårsforsæt at gøre - det har til gengæld en hel masse med læseferie at gøre, da sådan en giver dejlig meget tid til overs til træning. Jeg har altid været af den opfattelse, at læseferie måtte betyde lige dele "læse" og "ferie"  :bigsmile:

He he sådan skal det være :lol:.... Jeg ville nok smide dips i hvis jeg var dig og jeg er enig med Rasmus G om at du burde tage chinups i stedet for pulldowns. Det skulle undre mig meget om det gav dig besvær at tage 15 crunches kig istedet her og her.

Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok smide dips i hvis jeg var dig og jeg er enig med Rasmus G om at du burde tage chinups i stedet for pulldowns. Det skulle undre mig meget om det gav dig besvær at tage 15 crunches kig istedet her og her.

Desværre, så er dips også for hårde for mig endnu... - men det kan jo være det går lidt bedre når jeg har fået trænet en måneds tid eller to.

Fin artikel med maveøvelser. Dem vil jeg da prøve nogle af næste gang jeg træner!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share