Overbelastning af CNS?


TranceT
 Share

Recommended Posts

Hey, har lige et spørgsmål vedrørende ens CNS...

Hvad skal der til for at man mere eller mindre konkret overbelaster ens CNS?

Jeg har de sidste par gange jeg har trænet, øget belastningen en pæn del, i forhold til hvad jeg tidligere har trænet med.

Jeg synes at progressionen i HST skemaet var for langsomt, og at jeg nok delvist havde undervurderet min styrke, så jeg valgte selv at justere vægten - hvilket vil sige, at belastningen er steget forholdsvist hurtigt.

Mit spørgsmål er, om et så stort spring kan have en effekt på ens CNS?

Dvs. jeg har i dødsløft forøget min vægt med 40 kg over 3 træningspas, i BP har jeg forøget med 20 kg og i squat med 15 kg - kan dette medføre stor belastning på mit CNS?

Grunden til at jeg spørger er at jeg på det seneste ikke har været i stand til at gennemføre min træning med ligeså god styrke som førhen - dette mener jeg ikke har noget at gøre med at jeg cutter, da jeg ikke tidligere i kuren har haft problemer med min træning.

F.eks. har jeg idag været nødt til at cutte fra allerede efter 2 øvelse (har kørt 5 sæt i DL og nåede 3 sæt i BP) - jeg fik ret ondt i hovedet, og blev småsvimmel.

Jeg har husket at forsynes mig med vand - allerede drukket lidt over ½ L der.

Kan det være pga at mit CNS lider overbelastning at jeg fejler i træningen?

eller kan det skyldes at min krop bare er lidt dvask?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share