Maltodextrin må da kunne fås biligere...


Jcq
 Share

Recommended Posts

Hvorfor overhovedet bruge maltodextrin.

Hvis formålet er at få simple kulhydrater efter træning giver maltodextrin ingen mening. Simple kulhydrater er så nemme at få velsmagende og billige.

Få noget frugt istedet, evnt på dåse blendet med proteinpulveret. Det giver en shake der vil noget, især ift maltodextrin.

Link to comment
Share on other sites

Pumba=> hvis du bruger dextrose, hvorfor så ikke bare blande noget sukker i din drik det giver det samme og er meget billigere :-)   Dog foretrækker jeg klart Maltodextrin da dextrose udskilder for meget insulin og jeg derved nemmere tager fedt på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man alligevel skal have noget sukker af en eller anden art, er det ikke særlig opfindsomt at gribe til stødt melis, omend det er billigt.

Jeg vil til enhver tid foretrække dåsefrugt eller frisk frugt istedet for melis. Så får man også lidt næringstoffer med i købet.

Hvis problemet er at man har protein med chokosmag, så kan man bare blande det i to forskellige flasker eller en med pulver og så noget frugt ved siden af.

Link to comment
Share on other sites

Både maltodextrin og dextrose har et GI omkring 100.

Dvs. de har samme effekt på blodsukkerkoncentrationen og højst sandsynligt også på insulinfrigivelsen efter indtagelse af samme mængde kulhydrat.

Så når der reklameres for, at maltodextrin giver en mere længerevarende "energifrigivelse" end dextrose så er det fup og fidus!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share