et let program


bonux
 Share

Recommended Posts

Jeg er nu begyndt på studie og har derfor ikke så meget tid som før. Det jeg gerne vil: er at kunne træne min overkrop på så kort tid som muligt, dvs øvelser der måske påvirker flere muskelgrupper, istedet for træne/isolere den enkelte muskel, som jeg har gjort før.

Mit problem er bare at jeg ikke helt har styr på hvilken der er gode "multi" øvelser.

Håber i kan hjælpe og gi nogen fif :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Gode multi øvelser for overkroppen er:

- Bænkpress

- Bend over rows

- Pull-ups

- Military

- Dips

Hvis du vil træne hele kroppen siger man normalt at de tre store: Bænkpress, Rows og Squat dækker det hele.

For maven kan køres forskellige øvelser, jeg foretrækker selv dragonflags og inclined crunches. For den dybe ryg er dødløft en rigtig god øvelse.

På www.exrx.net/exercise.html kan du finde ud af hvordan øvelserne udføres og hvilke muskler der er primære og synergister.

Vær opmærksom på at det ifølge nogle undersøgelser medfører bedre fremgang, også til overkroppen, hvis træningen inkluderer ben. Eksempelvis squat eller dødløft!

Q

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Jeg præciserer lige gå på http://www.exrx.net/Lists/MMale.html.

Øvelser og muskelgrupper.

- Bænkpress (tryk på brystmusklen). Træner bl.a. Bryst, overarmenog forreste del af skulderen

- Bend over rows (Tryk på den øverste del af ryggen). Træner bl.a. ryggens øverste del, overarmen, bageste del af skulderen og nederste del af ryggen.

- Pull-ups (tryk på området under armen). Træner bl.a. den bredde del af ryggen, overarmen, og den øverste del af ryggen.

- Military (tryk på skulderen) træner bl.a. skulderen og triceps

- Dips (tryk på overarmen) træner bl.a. triceps og bryst.

Håber det hjælper på forståelsen!

Q (& A) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share