Te i breve


Bellini
 Share

Recommended Posts

Hvis man nu skal vælge mellem skidt eller dårligt hvad skal man så vælge af nedenstående drikke? Det skal ses ud fra et ernæringsmæssigt sysnpunkt + hvad der har den største gavnlige effekt (om nogen) på organismen (immunforsvar, forøget forbrænding, m.m.).

Kamille te i breve

Frugt te i breve (div. sorter; skovbær, citron, m.fl.)

Kaffe

Kakao

Jeg aner så godt som intet om det, men ville nok vælge Kamille te, da jeg tror det er den mindst behandlede i produktionsforløbet. På den anden side, indeholder den ikke koffein (mig bekendt), og det kunne man jo have glæde af. Til orientering drikker jeg 0,5-06 liter af disse varme drikke om dagen.

Det er vel unødvendigt, at nævne jeg samtidig gerne vil ha' en begrundelse for valget. :bigsmile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Varier dem, ganske simpelt.

Grundet de har alle forskellige virkninger og fordele.

Tilsæt grøn te og urte te til din liste.

Grøn te- søg der har været nogle gode tråde for nyligt.

Frugt te- er lavet på basis af sort te, som indeholder phytoprotectaner og nogle indeholder koffein, hvis du er til det.

Alle drikkene indeholder mineraler i forskellige mængder, kakao og urte te nok de bedste.

Link to comment
Share on other sites

Kamillethe indeholder acetylsalicylsyre (det samme som i aspirin), og er derfor godt, når man er forkølet, da det virker svagt smertedæmpende og febernedsættende.

Ved ikke helt hvor meget indholdet er, og om man skal være opmærksom på at drikke det sammen med paracetamol præparater.

Link to comment
Share on other sites

Til orientering drikker jeg 0,5-06 liter af disse varme drikke om dagen.

Det var sku da ikke meget. Kan selv godt komme op og kværne 3l te om dagen.

Min farvorit er Pickwicks Green Tea med lemon. Indeholder mindre koffein end normal te og er ikke så kraftig i farven, så der er mindre misfarvning af tænderne.

Kakao er desuden fint efter træning, så drik det der eller brug det som et regulært mellemmåltid.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Varier dem, ganske simpelt.

Grundet de har alle forskellige virkninger og fordele.

<_< Tænk !! :lol:
Tilsæt grøn te og urte te til din liste.

Not an option.

Frugt te- er lavet på basis af sort te, som indeholder phytoprotectaner og nogle indeholder koffein, hvis du er til det.
Det var jeg ikke klar over. Er det alene (kunstige)smagsstoffer der giver smagen af "frugt"? Normalvis snakker de fleste ligeså specifikt om produktionen af te, som andre gør om produktionen af olier/fedtsyrer. Har den te der er i te-breve ikke undergået så meget industialisering, at gode aktive stoffer er gået tabt?
Kakao er desuden fint efter træning, så drik det der eller brug det som et regulært mellemmåltid.

Der er ikke tale om kakaoMÆLK - men alm. varm kakao lavet på vand og kakao-pulver.

Jeg tvivler på kvaliteten af kakao-pulveret - har sikkert aldrig været i nærheden af en kakaonød, eller god mørk chokolade for den sags skyld.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Hehe - min kostplan er tiptop, så hands off !! :devil::tongue:

Te, kaffe, kakao m.fl. er varme drikke jeg kan vælge på min arbejdsplads - og jeg drikker som sagt 0,5-0,6 liter i løbet af morgenstunden. Indtil videre har jeg varigeret det lidt, alt efter hvad vej vinden blæser (= hvad jeg lyster). Men så tænkte jeg; gad vide hvad som egentlig er bedst for organismen, når nu der ikke er tale om state-of-the-art produkter. Det er ganske alm. industri kaffe, te i breve fra Lipton, og kakao-pulver fra ukendt leverandør. Kunne jeg vælge gørn te, og kakao lavet på 80% mørk kvalitets chokolade, ja så gjorde jeg naturligvis det.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Ok så.

Det var jeg ikke klar over. Er det alene (kunstige)smagsstoffer der giver smagen af "frugt"?
Det er naturlige eller kunstige smagsstoffer der giver smagen.
Har den te der er i te-breve ikke undergået så meget industialisering, at gode aktive stoffer er gået tabt?

Nej, der er stadig phytoprotectaner i.

Hvad mængde er jeg ikke klar over.

Jeg tvivler på kvaliteten af kakao-pulveret - har sikkert aldrig været i nærheden af en kakaonød, eller god mørk chokolade for den sags skyld.

Kakaopulveret består med ret stor sansynlighed af xx % kakao.

Ellers kan du lige kigge på kartonen, hvad der står.

Kamille te er en urte te.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share