Træner jeg korrekt og nok????


dorthefischerjensen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en kvinde på 40 år. som gerne vil holde mig lidt i form og forsøge at "stramme" min krop lidt op.

Jeg træner ca. 3-4 gange om ugen som følger: Roning ca.1500 m med moderat belastning - 50 x skrå mavebøjninger + 4 x 20 balleøvelser + det antal armbøjninger jeg kan klare. Jeg forventer at "spinne" 1 - 2 gange om ugen og så droppe roningen.

Hvad siger i til det??

Med venlig hilsen

Dorthe

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige så meget, at hvis det nu er kondi+stramme balder+stramme mavemuskler, du går efter (det gætter jeg på ud fra det lidt, du har skrevet), så er spinning helt ideelt. Det bedste vil nok være 2-3 gange træning om ugen i så fald. :)

Hvis det er sådan, at mavemusklerne skal være tydeligere, så er det jo noget med at sænke fedtprocenten. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige så meget, at hvis det nu er kondi+stramme balder+stramme mavemuskler, du går efter (det gætter jeg på ud fra det lidt, du har skrevet), så er spinning helt ideelt. Det bedste vil nok være 2-3 gange træning om ugen i så fald. :)

Hvis det er sådan, at mavemusklerne skal være tydeligere, så er det jo noget med at sænke fedtprocenten. :)

Hej

Jeg er ikke helt sikker på om jeg svarer det rigtige sted (er helt nyt medlem) men jeg prøver.

Min fedtprocent ligger på 15 når jeg måler den....den skal vel ikke længere ned...

mvh

Dorthe

Link to comment
Share on other sites

Jep du har postet det forkerte sted men det er ikke noget problem... en moderator flytter bare dit indlæg... og jo din fedt-procent skal nok længere ned hvis du skal se dine mave-muller... men dine højreps øvelser er "næsten" spild af tid... snakker her om dine mange gentagelser i henholdvis mave og balle-øvelser... prøv at komme under 15 gentagelser... til det behøver du noget ekstra vægt... du kan ikke lade sig gøre at punkt-forbrænde fedt det er genetisk bestemt hvor du smider fedtet først når du er i kcal-underskud... dvs at hvis du træner mave mister du ikke fedt der ej hellere på balderne hvis du laver øvelser for dem... det du kan gøre er enten at sænke din fedt-procent ved at indtage færre kcal end du forbrænder eller at øge din muskelmasse ved hjælp af lidt mere målrettet styrketræning... men hvis du vil have et "strammere" look kommer du ikke uden om at skulle sænke din fedtprocent

Og velkommen forresten :)

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til MOL!
Min fedtprocent ligger på 15 når jeg måler den....den skal vel ikke længere ned...

Er du sikker på det ? 15% er forholdsvis lidt for kvinder. Alderen taget i betragtning et det jo endnu mere imponerende.

Hvordan har du målt den?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Øh... på sådan en fætter hvor man skal stå med fødderne på nogle

metalplader og desuden skal man indtaste højde og køn....

mvh Dorthe

Link to comment
Share on other sites

Når du træner balder, er det så fordi dine balder er for små?

Ellers ville jeg nok droppe den øvelse. Man kan ikke træne noget mindre, kun større.

Hvis balderne ikke bliver større af træningen, så må det skyldes kalorieunderskud og ikke træningen.

Det samme vil gælde lårene, hvis du begynder på spinning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Man kan ikke træne noget mindre, kun større.

Det samme vil gælde lårene, hvis du begynder på spinning.

Det er nu ikke rigtigt. Man har faktisk konstateret at ved udholdenhedstræning kan fibrene faktisk godt blive mindre, men mere effektive...Jeg kan ikke huske om det er de udholdende eller hurtige fibre, som "skrumper". Har lidt svært ved at forestille mig at øget glykogendepoter og flere mitochondrier skulle fylde mindre, så det må næsten være de hurtige...

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er en kvinde på 40 år. som gerne vil holde mig lidt i form og forsøge at "stramme" min krop lidt op.

Jeg træner ca. 3-4 gange om ugen som følger: Roning ca.1500 m med moderat belastning - 50 x skrå mavebøjninger + 4 x 20 balleøvelser + det antal armbøjninger jeg kan klare. Jeg forventer at "spinne" 1 - 2 gange om ugen og så droppe roningen.

Hvad siger i til det??

Med venlig hilsen

Dorthe

Velkommen her i forumet.

Jeg synes det ser fornuftigt ud, som du træner.

Men du kan læse videre her på siden og evt. senere ændre dit program,

alt efter, hvad du vil opnå med det.

Det vil være en god ide fortsat at poste dine træningsoplevelser løbende her,

og hvordan de føles, hvor lang tid de tager osv.

Så er det også lettere at kommentere fremover.

Fortsat god træning

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hej Dorthe

Min kone har det sidste ½år trænet tungt, og har fået utroligt fine resultater, hun træner 3x pr uge. fullbody, mellem 18 - 22 sæt fordelt på hele kroppen, 8-12 reps med max kg, og øger hver gang det er muligt, dvs hver gang hun kan tage 12 reps i en øvelse så øger hun belastningen til næste træningspas

2 x pr uge efter vægttræningen tager hun 7 - 10 min på løbebånd med max hastighed, det har virkeligt givet fremskridt iform af klart fastere krop. og større muskler(det er jo musklerne der får kroppen til at fremstå som fast)

før hun gik over til de tunge vægte kørte hun lette, og meget cardio træning, med kun moderate resultater. :bigsmile:

Alt i alt bruger hun 3½ time på at træne pr uge, da hun kørte den lette brugte hun det dobbelte bla. spildte hun tid på aerobic osv.

mit indlæg er kun baseret på vores personlige erfaringer, men der ligger en masse doc. på nettet om emnet, prøv eventuelt getbig.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share