Kost og træningsprogrammer


Bellini
 Share

Recommended Posts

...indeholdende links til forskellige kost- og trænings-planlægningsprogrammer? I stil med Slankeprogrogrammer. Hvis ikke jeg husker meget forkert, var der både gratis og betalingsprogrammer, og lideledes var der både simple excelark og rigtige applikationer. Jeg har søgt og søgt her på MOL, men intet fundet.

Af det jeg har fundet på nettet er det nok Fatlow som kommer tættest på mine behov. Men for det første er det et betalingsprogram, og for det andet er det fyldt med begreber som BMI, fedtforbrændingszonen osv. osv. - og det nægter jeg altså at betale for.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Fandt faktisk det jeg fra starten havde i tankerne: KropKostHK.

Problemet med det er blot, at man kun har mulighed for at indsætte 5 vare pr. måltid. Bare en gang morgenmad med mælk, havregryn, olie, pruttepulver m.m. - så er der fyldt mere end op.

Mine excel-kundskaber kommer til kort her, men er der ikke en MOLboer som har lyst til at modificere lidt i det? Fx så der er plads til 10 eller 15 vare pr. måltid. I har jo ikke andet at lave sådan en kedelig lørdag eftermiddag - kom i gang. :w00t:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

KropKostHK er et udmærket program til beregning af kostindtag.

Problemet, du nævner, med plads til blot fem fødeemner pr. måltid, løser du ved selv at lægge det SAMLEDE måltid ind som ÉT fødeemne.

Altså i stedet for:

1) Havregryn XXX kcal

2) Skm.mælk XXX kcal

3) En banan XXX kcal

så:

1) Havregryn m. skm.mælk + en lille banan XXX kcal

Jeg har selv stor glæde af programmet - og det vil du sikkert også kunne få. :4thumbup:

Christian Edinger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share