Træningsdagbog


Mr. Fitness
 Share

Recommended Posts

Når man følger med i logbøgerne her på sitet, kan man ikke andet end være imponeret over, hvor godt de fleste har styr på 1) Hvad de har lavet i centret (Øvelser, vægt, reps etc.) 2) Om det er PR's eller ej etc.

Derfor kunne det være interessant at vide, hvodan i fører log, når i er i centret.

1) Er den den "billige metode" med et simpelt stykke papir, hvor der skrives lidt ned på (selvfølgelig kun de sæt, der går godt :lol: )

2) Eller er det den mere fancy metode med en træningsdagbog, der er fremstillet med fine skemaer lige til at skrive øvelser, sæt, reps etc. i

3) Eller hvordan gør i?

Hvad så når træningen er overstået, føres de ny PR's over på en liste, der sammen med diverse skemaer over kropsmål, fedtprocent, vægt, kost etc. giver overblik over fremgangen?

(MOL-folkene er travle mennesker - efter hver hårde træning har de to timers papiraarbejde foran sig :lol: :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok tilslutte mig 2`eren :)

Mine træningsprogrammer er altid lavet i rimelig overskuelig stil, hvor alt lige fra reps, sæt og tid er valgt..

Progressionen er altid efter dagsformen, medmindre jeg kører f.eks en hatfield eller hvad det nu kunne være, meen jeg har dog nogle gange snuppet lidt flere sæt, dog aldrig mindre, hvilket blot bekræfter at jeg elsker at træne :devil:

Opvarmningssæt er aldrig med i programmet, men noterer dem dog alligevel, på mit medbragte program...

Det er et par simple ark, der ligger i en plasticlomme, i træningstasken, der altid er med inde i træningslokalet, hvor der også er diverse andre ting og sager såsom straps, bælte og drikkedunk, og evt en bar eller frugt :)

Men jeg syntes min træning er begyndt at gå meget bedre efter jeg er begyndt at have et færdig strikket program med til træning, der dog ikke angiver vægt, men kun sæt/reps.. (dog er vægt forvalgt i nogle programmer såsom hatfield og hvis der køres efter %)

PS -- > Kropsmål, vægt og ligende er noteret på træningsarket, men noterer det i min log, når de er taget, så er jeg sikker på de ikke bliver væk :)

PR`s kan man altid huske :devil:

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

EXCEL RULEZ :smilerock:

PR's i større øvelser har jeg pænt styr på i hovedet, men mindre øvelser jeg ofte laver ved forskellige repranges er ikke lige til at holde styr på. Men der skal jo være styr på det for at man med god samvittighed kan skrive PR så ofte som muligt :lol:

Kropsmålinger bliver også noteret og gemt.

Kosten vurdere jeg i loggen pt for om jeg nu spiste alt det jeg skulle den dag, men jeg holder ikke præcist kalorieregnskab eller gemmer præcis hvad jeg har fået at spise hver dag.

Det er meget forskelligt hvor længe logskrivning tager, men da min træning som regel er de samme to bunker af øvelser evt med lidt ekstra, så har jeg da lavet en fin lille template, hvor tallene bare skal rettes til dagens tal, og kommentarer skrives på :bigsmile:

Det sparer lidt tid og giver en fin og ensartet formatering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger en ganske alm. kalender (en med én dag pr. side) og noterer den planlagte träning (workload, sät, reps, dagens kropsvägt osv.) ind i forvejen. Desuden skriver jeg ogsaa en note hvis jeg har läst at den og den armstilling er god i shrugs. Saa kan jeg lige kan faa det afprövet. Paa den maade har jeg paa forhaand styr paa hvad der skal ske i centret naar jeg skal over og träne. Hvis jeg saa kun faar 9 reps i chins i stedet for de planlagte 10, noteres det selvfölgelig. Ingen snyd her! :tongue: Ved at skrive det hele ind i forvejen synes jeg, jeg bedre kan sätte mig op til hvad der skal ske i centret.

Efter hvert sät skriver jeg en note om hvordan det gik. Hvis jeg klarede den planlagte vägt og reps faar övelsen et rettetegn i siden. Hvis ikke faar den en note om at jeg missede en rep eller whatever.

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

EXCEL RULEZ
Yeah baby !! :smilerock:

Har flere ark hvor jeg noterer set * reps @ vægt. Samtlige øvelser er skrevet ned på forhånd, men pt. har jeg ikke defineret nogle set*reps@vægt mål/progression for de forskellige øvelser - bortset lige fra bænk, hvor jeg er igang med en Hatfield.

Energiindtagelsen kører efter særskilt plan - den hænger i køkkenet. Det er kun sjældent, at jeg afviger fra planen, så det noterer jeg ikke (andet end bag øret). Af samme grund har jeg kun en ganske lille variation i kostplanen - det er røvsygt :thumb_down: .

MOL-folkene er travle mennesker - efter hver hårde træning har de to timers papiraarbejde foran sig

Derfor er min log også død :(.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

jeg logger mad i et excell ark (Fik et fantastisk link af MaxP)... et er en nem måde at holde styr på Kcal. Jeg bestemmer ikke på forhånd hvor meget jeg skal ha, men ved at logge om aftenen kan jeg se om jeg skal droppe aftensnacken eller have en ekstra shake for at få tingene til at passe.

træning.. hvis det er et fast program som HST eller sheiko printer jeg ark ud på forhånd hvor jeg kan sætte krydser når øvelserne er udførte og hvor der er plads til kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sværger også til Excel, og har derfor lavet et ark, som holder styr på alting for mig.

1) Der er lavet to faneblade med et til hver af ugens træninger. Her er det overordnede program tastet ind på forhånd, og så er det indrettet således, at når jeg har skrevet ugens træning ind (sæt x rep x kg), så skriver programmet selv hvad jeg skal lave i næste uge. Dovenskaben længe leve :lol:

2) Der er også styr på alt hvad jeg har lavet i træningslokalet siden starten af 2002.

3) Der er 7 - 8 programmer, som jeg enten har brugt, eller finder interessante.

4) Der er en løbende oversigt over mine personlige rekorder siden 2001

og...og...og....Nej, jeg lægger det sgu ud på nettet, så kan folk selv se, om der er noget de kan bruge. Eventuelle spørgsmål kan jo skrives i min log :)

Mit Excel-ark

Excel er et dejligt program :wub:

Link to comment
Share on other sites

Beleriand> Hold da op det ser godt ud. Nu vil jeg sgu også igang med at lave min logbog i excel. :)

Jeg skriver min logbog i sådan en sort/rød bog. En sige pr. dag, hvor jeg så noterer øvelser og evt. kommentarer.

Jeg elsker gamle bøger med notater, og har det på samme måde med min træningsdagbog.

Desuden havde jeg vidst også engang en online logbog på MOL

Link to comment
Share on other sites

Beleriand> Hold da op det ser godt ud. Nu vil jeg sgu også igang med at lave min logbog i excel. 

Takker :) . Hvis du har spørgsmål i den forbindelse, er du velkommen til at spørge. Enten i min logbog eller på en PM. Excel har jeg altid være forelsket i. Det er næsten lige så godt som Bjørnebryg. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share