Hvordan holder I varmen under kalorieunderskud?


bls
 Share

Recommended Posts

Jeg er for tiden (ufrivilligt) i kalorieunderskud, ca. 1000 kcal under hvad der normalt er mit ligevægtsindtag.

Mit største problem er, at jeg simpelthen ikke kan holde varmen. Hvis jeg bevæger mig meget, får jeg bare kvalme og kommer til at fryse endnu mere bagefter.

Hvad gør I andre, når I cutter/er på skrump? Har I nogle gode tricks?

Link to comment
Share on other sites

Det var da også et grusomt kalorieunderskud du har erhvervet dig. Hvorfor så stort? Det skal jo ikke være så ubehageligt som muligt for at virke, så hvorfor ikke sætte indtaget lidt op? Det vil også gavne din muskelmasse og dit stofskifte m.m.

På den anden side, hvis du holder dit kalorieunderskud længe nok, vil du nok få nogen fine dun der dækker hele kroppen. Så skal du nok kunne holde varmen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gravid, og mad er ikke in lige i øjeblikket, så jeg spiser så meget som jeg overhovedet kan tvinge ned, uden at det kommer op igen. Jeg kan spise lidt brød, grøntsager og frugt og en gang i mellem lidt kød, men halvdelen af mit kalorieindtag kommer p.t. fra juice, som jeg helt sikkert ikke får kvalme af.

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Kender ikke så meget til graviditeter, da jeg indtil videre kun har været med til at at gøre forarbejdet. :lol:

Jeg ved derimod, at 1000 kcal er er meget stor kalorie underskud. Som smeden siger hvad skal ungen leve af? Hvad med evt at prøve med en form for nødder eller M&Ms Peanusts? Det er en nem måde at få både kcal og proteiner på.

Desuden bør du ALDRIG drikke lunkent vand. Det indeholder for mange bakterier (med mindre det er kogt vand du har afkølet). Prøv med noget the i stedet.

Ellers er der ikke andet for end at skrue op for varmen, klæde dig varm på og være god ved dyrene (det sidste varmer om hjertet ;))

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

barnet skal nok få sine behov dækket. Det er bls, det går ud over.

bls> hvis du har problemer med appetitten, så glem alt om, hvad du "skal" have. Spis i stedet alt hvad du har lyst til. Lad være med at hælde alt for store potioner op. Heller øse op en to - tre gange og spis det hele end at gå bagom alt for store og uoverskuelige potioner.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene

-> enkæmpesmed. Barnet får først, så alt hvad jeg kan spise, får det glæde af først, og jeg får så hvad der er tilovers. Desuden har jeg i efteråret bygget lidt større muskler op, som det kan tære lidt på, foruden mine fedtdepoter naturligvis.

-> SaintPauli. Det uheldige er, at jeg får mest kvalme af proteinholdige madvarer, som kød, bønner og den slags.

-> Basket. Det jeg bedst kan lide p.t. er hvidt brød, frugt, gulerødder, kage og slik, men kun i begrænsede mængder.

-> Snoopy. Ved du om der er mindre koffein i grøn the end i sort? Jeg er nemlig gået ned fra mine sædvanlige 3-4 liter dagligt til kun 1. :(

Der er nok ingen tvivl om at jeg sagtens overlever, men det kunne nu godt være lidt behageligere. ;)

Link to comment
Share on other sites

-> Snoopy. Ved du om der er mindre koffein i grøn the end i sort? Jeg er nemlig gået ned fra mine sædvanlige 3-4 liter dagligt til kun 1.  :(

Så vidt jeg ved, så er der ikke mindre koffein i grøn the end i almindelig the, men man har af en eller anden årsag sværere ved at optage koffeinen fra den grønne the, så på den måde skulle man alligevel få mindre koffein. (Jeg har læst det for et halvt års tid siden, men kan ikke lige finde kilden!)

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at jeg er kræsen, men noget af det, jeg aldrig kan få ned, selv under normale omstændigheder, er milkshakes.

Der er bakterier i almindeligt varmt hanevand, hvis du tager det mens det er lunkent.

Det er også en af grundene til at ens varmtvandsbeholder helst skal være omkring 60 grader, for at slå eventuelle bakterier ihjel.

Link to comment
Share on other sites

Kakaomælk ;)

Ellers må du fortsætte med at prøve dig frem med hvad du kan få ned, og så trøste dig med at kvalmen er midlertidig. Får du sporstoffer nok (folat, vitaminer etc)?

Nu er dit kalorieunderskud godtnok ikke med vilje, men jeg tilføje ud fra egen erfaring, at kostmedieret kalorieunderskud i fedttabsøjemed ikke er en bjælde værd, når man bliver kuldskær af det. Kuldskærheden er et tegn på, at stofskiftet har tilpasset sig den lave fødeindtagelse.

Link to comment
Share on other sites

Desværre er jeg allergisk overfor kakao (og vindruer), men måske lidt almindelig mælk var godt?

Jeg tager Gravitamin om morgenen og kalktilskud om aftenen, så på det område burde jeg være dækket ind. Det er mest manglen på protein samt det faktum, at jeg kan løfte mindre, der virkeligt bekymrer mig.

Siden starten af januar har jeg tabt 3 kg, hvilket sikkert er 50/50 fedt og muskler.

Min krop er temmelig nærig m.h.t. at frigive den energi, jeg godt kunne bruge, men min søster har også altid givet udtryk for, at jeg var nærig helt ind i knoglemarven ;)

Jeg har plejer heller ikke at have det store udbytte af slankekure uden medfølgende motion, men i denne situation har jeg ikke meget valg :(

Link to comment
Share on other sites

"Grøn te indeholder koffein der svarer til ca. 20% af indholdet i en almindelig kop kaffe."
Jeg kan se at det grønne te almindeligvis indeholder koffein, det fåes dog koffeinfri ligesom sort te og kaffe, til os der ikke vil ha koffein :)
Hvorfor er der ikke thein/koffein i grøn the, det er jo blot theblade høstet tidligere end normalt?

Aner ikke hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

"Grøn te indeholder koffein der svarer til ca. 20% af indholdet i en almindelig kop kaffe."

Jeg kan se at det grønne te almindeligvis indeholder koffein, det fåes dog koffeinfri ligesom sort te og kaffe, til os der ikke vil ha koffein :)

Hvorfor er der ikke thein/koffein i grøn the, det er jo blot theblade høstet tidligere end normalt?
Aner ikke hvorfor?

Du har jo sådan set svaret tidligere i dit indlæg. ;)

Grøn te indeholder angiveligvis koffein, men det er - ligesom med kaffe og sort te - muligt at udskille det. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share