Hvad er mest effektivt? :)


TranceT
 Share

Recommended Posts

Hey alle :)

Efter jeg har kørt min "kur" over i en low carb (<30g), er jeg kørt lidt død hvad træning angår. Har ikke nær så meget energi som før i tiden og mine præstationsevner er faldet en pæn sjat ;|

Jeg er ikke længere i stand til at fuldføre mit FB-program 3 dage om ugen, som før i tiden | så har prøvet at køre lidt 2-split 4 dage denne uge, og det er vel som sådan kørt okay..... lysten er ikke helt i top, men det kører som sådan okay når jeg er kommet igang.....

Ved dog ikke helt hvad der er mest effektivt af følgende 2 programmer, så derfor spørger jeg eksperterne til råds ;)

here goes:

FullBody-Program, 3 dage om ugen - bestående af:

Squat - 2*5-10

Dødsløft - 2*5-10

Bend over Rowing - 1*5-10 (Evt fjerne denne hvis jeg stadig ikke magter det?)

Standing Calves - 2*næsten max

Bænkpres - 2*5-10

DB press, skrå - 1*5-10

SkulderLaterals - 1*5-10

Military Press, DB - 2*5-10

Triceps, kickbacks - 1*5-10

Bicepscurl (DB) - 2*5-10

Crunches - 2*20

eller:

2-Split-program, 4 dages træning på en uge - bestående af:

Dag 1,3:

Squat - 2*5-10

Dødsløft - 3*5-10

Bend over Rowing - 2*5-10

Hase curl - 3*5-10

Knæ-extensioner - 3*5-10

Standing Calves - 2*næsten max

Crunches - 2*20

Dag 2,4:

Bænkpres - 3*5-10

DB press, skrå - 1*5-10

SkulderLaterals - 1*5-10

Military Press, DB - 2*5-10

Triceps, kickbacks - 1*5 -10

Bicepscurl (DB) - 3*5-10

Crunches - 2*20

Hvad tror i der ville være mest effektivt?

På forhånd mange tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hehe, oki :)

Well, har tilpasset FB sådan så jeg godt burde kunne komme igennem det uden den store energi-mangel ;] har cuttet et par øvelser væk og sænket antallet af sæt.

Men tænkte mere på om det var bedre at komme basisøvelserne og nogle enkelte isolationsøvelser igennem 3 gange om ugen, eller om det ville være bedre at komme en del flere øvelser igennem 2 gange om ugen.

Hvad der er mest optimalt for de forskellige muskelgrupper, og hvad der holder bedst på massen ;o)

Synes nemlig min FFM har haft tendens til at falde lidt ekstra på det sidste, men det har måske også haft noget at gøre med at jeg næsten udelukkende har haft kørt styrke-træning (max 5 reps), men er ikke helt sikker :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også foretrække 2-split programmet, eller vælge et lidt mere overkommeligt FB program.

Overkommeligt FB program: Hvis du kører alle øvelserne med høj intensitet, så kunne du fx spinge dødløft over, og evt vælge at includere chins. Personligt synes jeg det er meget krævende - både fysisk og psykisk - at skulle give sig fuldt ud i både squat og dødløft i samme pas - og så oven i købet træne resten af kroppen i samme pas :dead:

Inspiration til 2-split programmet: Jeg har tidligere haft god erfaring med at træne tung squat det ene pas og let squat og tung dødløft det andet pas. Jeg mener grundlæggende ikke der er behov for mere end ét dødløft pas om ugen. Jeg synes under alle omstændigheder, at du bør indføre en eller anden form for pullups eller pulldowns i dit program (specielt hvis du træner for hypertrofi).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share