Vigtigheden af protein??


lillejohn
 Share

Recommended Posts

Efter at have rejst en del i stillehavsregionen og tranet i diverse centre tvivler jeg lidt pa om der virkelig er sa stor vigtighed af om man HELE TIDEN far protein nok. Jeg har snakket med mange af de lokale i centrene(polynesere og indianere) og de aner darligt nok hvad protein er og om de far nok rager dem ikke det mindste. Nok i det her tilfalde er vel 2gm pr kg kropsvagt. Da jeg har levet med dem kender jeg ogsa en del til deres kost. Den bestar fremfor alt af masser af gronsager, brod, ris og frugt i store mangder. Kod far man en gang imellem...maske fisk eller lidt oksekod til aftensmad et par gange om ugen.

Men Langt storste delen af dem har imponerende resultater, stor muskelmasse og lav fedt procent.

Kan den efter min mening sunde kost opveje at man under ingen omstandigheder far store mangder protein? Eller ligger det i deres gener at bare er bedre til at opbygge muskelmasse?

Eller er der en helt anden forklaring?....for deres resultater er mildest talt imponerende i langt de fleste tilfalde.

Link to comment
Share on other sites

Fiji, Samoa, Salamon oerne, tonga og cook islands.

Hvor lang tid de har tranet....det kan man jo ikke svare pa hvor lang tid folk i maske forskellige steder har tranet.

Netop dette gør det umuligt at nå frem til en pointe - de kan have trænet et halvt liv for at opnå resultater vi andre ville opnå på et par år med optimalt proteinindtag.

Hertil kommer at det ikke er mit indtryk at fedme, som vi ser det herhjemme, er særligt udbredt i denne del af verden - det kan være medvirkende til at få dem til at fremstå mere muskuløse ?

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share