effektivt bænkpres program


HONKEY
 Share

Recommended Posts

Hej!!

jeg søger et godt og effektivt bænkpressprogram, hvor man kommer fremad.

jeg har i et stykke tid ligget stille på de 67 1/2 og kan bare ik komme videre. jeg har også fået af vide at da jeg kun er 15 år må jeg ik træne tungt. Hvad gør jeg ??????

Link to comment
Share on other sites

Hvis du pt træner for hypertrofi (muskelmassetilvækst), så er der jo ingen problemer. Man behøver ikke noget decideret brystprogram ved hypertrofitræning.

Hold dig til en eller flere af følgende øvelser:

- alm bænkpres

- incline bænkpres

- dips

og så skulle den være hjemme.

Hvis herudover også tager øvelser såsom dødløft, squat og rows så er der godt fut under din hormonproduktion og så skal dit bryst nok vokse.

Programmet!? Tjaaa, alm. fundament BB-træning (gerne med progression), HST eller Dual factor programmet er super bud. :)

Link to comment
Share on other sites

så er der bare en ting til.

Må jeg gerne gå ned og tage lad os siger 6-8 rep, selvom jeg ikke er fuldt udvokset. eller er det for tung.. 

Vi har haft diskussionen oppe tidligere om alder og begrænsninger. Vi (så vidt jeg husker :) ) kom frem til, at så længe du lytter til din krop og får den nødvendige hvile, så skulle der íkke være noget galt for, at du løfter tungt.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg har haft stor glæge af at skifte øvelser. Kør 3-4 øvelser i 2 måneder, og så skift til andre øvelser. Bænkpres kan udskifts med bænkpres med håndvægte osv. Det at man prøver nye øvelser gør meget, du køre nu 67,5 og det kan være at du starter på 70 eller mere når du tager den igen og 2 måneder.

MVH Brian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share