Tip til træning med ball-stick


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg købte for en måneds tid siden en ball-stick (faktisk en kopi til 69,-) som jeg med stor gavn har brugt til massage af spændinger og ømhed i især ryggen. Det er den lille model , ca. dobbelt så stor som en tennis-bold.

Jeg stiller mig mog en væg, med bolden mellem ryggen og væggen og kører bolden op og ned af ryggen samtidig med jeg trykker ryggen mod bolden, stopper evt. op og laver permanent tryk i 1 min's tid ved specielt ømme punkter - lige til det giver sved på panden, dvs. det skal gøre lidt ondt.

Det har virkelig betydet meget for min træning. Før var der tit spændinger i ryggen når jeg trænede squat og dødløft 2 gange om ugen, men massagen med bolden har gjort at min ryg restituerer hurtigere, hvilket gør squat/dødløft dagene meget bedre :)

Ball-sticks kan købes i næsten alle sports-butikker og koster vist ca. 150,- for den lille model og for mog har den været en rigtig god investering - næsten lige så god som dyb tværmassage af erector spinae!

jeg kan kun sige - PRØV DET! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share