Sene-Skede-Hinde-Betændelse


Ronay
 Share

Recommended Posts

Jeg har efter noget træning påtaget mig noget sene-skede-hinde-betændelse, som ifølge en sygeplejelærer kommer af overbelastning, og ja det gør da rimelig ondt når jeg træner, eller bare bruger armen...

Men så var det om ikke der var nogen, der kender nogle øvelser der kan hjælpe med at fjerne det og evt forebygge det???

Ville blive mega glad, for jeg er ved at blive sindsyg af at gå rundt her hjemme og se mine "muskler" (eller mangel på samme) forsvinde.....

Ronay

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hejsa var engang for mange år siden arbejdsdreng på et jern støberi, der skulle man sidde med flere tusinde jern elementer og skrabe spåner ud, med en syl agitg ting.

Ud over man skar sine fingre op af gevindet fik jeg også SSHB, dengang fik jeg af vide af min læge at man skulle give det ro.

Jeg er ikke ekspert men kan bare huske at det eneste jeg kunne gøre dengang var at holde håndledet i ro, og så forsvand det gradvis...

Har ikke problemet idag selv om jeg styrketræner meget, dog har jeg haft lidt i den ene underarm men ikke meget, men træner også en del underarme.

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det sagde hende sygeplejelæreren også at jeg skulle, men det er lidt svært når man gerne vil ned og træne....

For hvis jeg løfter noget tungt så gør det ret nas i mine underarm...

Håber snart, at det forsvinder, for jeg gider ikke sidde herhjemme! :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lider af det kronisk i mine arme - har en gang kørt hvor jeg ignorerede smerterne, hvilket resulterede i 2 mdr. pause - der kunne jeg overhovedet ikke bruge mine arme.

Grebstyrke kan have noget med det at gøre, hvorfor underarmsstyrke skal med ind i dine overvejelser.

Når skaden ER sket - så er det hvile. Det kan også være en mulighed at spise Iboprofen en periode, det er godt til infllammation hvis det er det du lider af - det bruger jeg ihvertfald fra tid til anden når der er stærke smerter.

Derudover hørte jeg et rygte om at produktet "BioSport" fra Matas, skulle kunne have en eller anden utrolig gavnlig effekt på den skade - hvis man kører en decideret "kur" hvor man hæver indtaget af de olier-kapsler gavaldigt.

Om det er det mirakelmiddel som mange snakker om, ved jeg ikke rigtig - jeg har prøvet det, men husker ikke rigtig om det gik godt eller skidt - det har nok ikke været overvældende.

Link to comment
Share on other sites

Hade også problemet for en del år siden i mine under arme, jeg spiste en spise ske fuld fiske olie om dagen og masserede mine under armene, og holdt pause fra træningen i 14 dage det hjalp.

Det der med fiske olie har jeg hørt fra flere, at det skulle ”smøre” senerne, men jeg har ikke nogen lægeligt belæg for den påstand!

Men skal være opmærksom på SSHB, og ikke bare ignorere problemet

Jeg kende engang en elite roer, der bare trænet vider på trods af SSHB, men hun endte med at lægen lage armen i gips, så den kunne få ro, så galt kan det gå

Link to comment
Share on other sites

Har det også i begge underarme. Ved ikek om det er kronisk, men har haft det mindst ½ år nu. Det skal bare trænes langsomt væk. Jeg får bare kun et "JAV" sindsyg nas kun når jeg laver BB-curl f.eks. Eller andre biceps øvelser. Peaches-bench den gør NAS!! Har prøvet med fiske olie og tager udos og andre gode EPA syrer. Men dte hjælper nada så det kan godt være jeg har fået det kronisk. Men var ved læger og fik ibroprofen (smerrtestillende) Det hjælper lidt. Men ikke kurer det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share