cykle


nøb
 Share

Recommended Posts

Hmm hvis man fx cykler 3 km hver dag med moderat intensivitet.. og spiser ordenlig altså frugt og spiser generelt sundt.. har styrketrænet i snart et halvt år.. jeg er 1.77 og vejer 93 kg det er meget højt enda og jeg vil gerne tabe de 20 kg ca.. hvor lang tid går der ca til man har tabt 10 kg og cykler de 3 km om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

nu det her bare et vildt skud i tågen, men jeg vil sige at det nok vil tage en minium 8-10 måneder, alt efter hvor god kondition man er i.

Men er jo nok meget forskelligt fra person til person...

Men for mig har det indtil videre taget ca. 8 måneder at smide 6 kg, og ved ikke hvor meget der er muskelmasse.....

god træning

Benjamin - do the funky :chicken:

Link to comment
Share on other sites

hej nøb

Jeg har lige tabt mig 22 kg på et år deromkring. Det som jeg gjorde det var at jeg begynde at spise sådan her. uden at jeg dyrkede noget motion ved siden af pågrund at jeg havde et dårligt knæ som skulle igennem en knæ opereration.

Sådan her set mit program ud angående min kost:

Morgenmad: 1 rugbrød + 1 stk frugt + 30 g cornflakes eller 1 æg (hvis ikke cornflakes så drikkes der et glas mælk til)

Middag: 2 rugbrød med pålæg + 350 g grønt

Aftenensmad: 200 g kød + 1 stor glas mælk + 350 g grønt + 75 g kogt pasta

Mellem måltiderne: 4 stykker frugt.

alle dage hvor jeg spiser sådan kan jeg ikke klemme mere ned. alt det salat som du skriver det mætter godt efter du har fået alt det andet, men det er selvfølgelig vigtigt at du ikke spiser alt for meget slik osv.

Efter min knæ opereration der begynde jeg så at cykle, og den dag idag cykler jeg ca en halv time om dagen på min motion cykel men uden belastning fordi det kan mit knæ ikke holde til endnu. Jeg er først lige begyndt at træne lidt vægte for at få lidt muskler på kroppen igen, men jeg mangler stadig ca 4 - 6 kg før jeg er tilfreds, jeg ved ikke om det er dumt at gå ned på 75 kg som 180, men det ser jeg på til den tid.

Jeg vil virkelig håbe at du kan bruge det til noget

Hvis du har flere spørgsmål om hvordan jeg har gjort det skriver du bare til mig herinde

Hilsen Christian

Link to comment
Share on other sites

Hmm hvis man fx cykler 3 km hver dag med moderat intensivitet.. og spiser ordenlig altså frugt og spiser generelt sundt.. har styrketrænet i snart et halvt år.. jeg er 1.77 og vejer 93 kg det er meget højt enda og jeg vil gerne tabe de 20 kg ca.. hvor lang tid går der ca til man har tabt 10 kg og cykler de 3 km om dagen...

Det sandsynlige svar - med den tilgang - er aldrig.....

Forklaring1 - den mindst vigtige: 3 km forbrænder ikke ret meget

Forklaring 2 - den vigtige: Du kan spise nok så sundt - hvis du ikke er i energiunderskud - så vil du ikke tabe dig.

Motion er fint til at bidrage til at etablere det energiunderskud på omkring 250- 500 Kcal om dagen, som jeg vil anbefale dig. Men skal motionen stå for det alene - så skal der en time med højintenst arbejde til HVER dag - samt kontrol med kosten. Kostkontrol er helt nødvendig.

Med et dagligt underskud på 500 Kcal - så tager det 14 dage at tabe 1 kg. 20 kg vil derfor tage 10 måneder. Det er den sundeste måde at gøre det på. Styrketræning 1-2 gange om ugen anbefales - så du reducere det ellers uungåelæige muskelmassetab.

Jeg er selv i gang - så held og lykke med det :) . Der er desvære ikke nogen lette løsninger.

Link to comment
Share on other sites

har skiftet over til at løbe synes det er bedre og det skulle vist os være det bedste ik ?? hmm men kan ikke løbe særlig langt endnu løber bare indtil jeg har en god kondi og så løber jeg ellers bare længer og længere eller bare løber længer når jeg føler jeg kan :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej nøb.

Her rammer du lige ned i en myte som mange desværre går fejl af.

Som Arne er inde på får du desværre ikke meget vægttab ud af 3 km cykling pr. dag, men skal helst efterhånden øge din træning noget mere.

Løb er indenfor en given træningstid klar mere effektiv end motionscykling alene eller på kondicyklen i fittness-centret. Først og fremmest fordi det er svære at motivere sig til at træne intensivt alene på en cykel. Derimod er løb i sig selv for de fleste nystartede hårdt.

Samtidig er løb dog betydelig mere belastende for knogler, sener og led end cykling. Det er derfor MEGET VIGTIGT ved start med løbetræning IKKE AT ØGE TRÆNINGSMÆNGDEN OG TEMPOET ret meget i starten. Ellers er der stor risiko for skader. Dette gælder i endnu højere grad hvis man vejer lidt for meget.

Cykling er meget mere skånsomt. Derfor kan træningsmængden øges meget hurtigere så længe der ikke køres i for høje gear.

Derfor er CYKLING GENERELT EN BEDRE LØSNING, hvis man hurtigt ønsker højere FEDTFORBRÆNDING.

Når dette er sagt er min erfaring dog at det er lysten der skal drive værket. Vælg derfor først og fremmest ud fra hvilken træningsform du bedst kan lide bare det er noget der giver en høj energiomsætning (der er fint med dart, men :bigsmile: )

Vil man gerne have mere ud af sin cykeltræning er intensiteten ved spinning i et fittness-center (note: samt landevejstræning i klub) meget højere (ikke særlig stor forskel sammenlignet med løB). Her kan man som regel få en instruktionstime i hvordan det foregår med en lidt blid opstart. Du skal dog regne med spinning er hård træning især hvis man ikke tidligere har dyrket motion.

Endelig kan man jo også kombinere løb og cykling fx. hvis man helst vil løbetræne, men også cykler i starten for hurtigere at få en højere forbrænding.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share