Whey protein isolate from Arla Foods


Guest Tommyboy
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Jeg har været inde på "Arla foods Ingredients" (Arla) og set, at de producerer (WPI) under navnet LACPRODAN® (protein mere end 90% og fat 0.2% )

Mon ikke dette produkt er sindssygt billigt??? (hvis man altså kunne købe det som almindelig kunde) Nogle der kender noget til dette produkt????

Whey protein isolate

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej har ringet og snakket med en mand i de højere lag, man kan IKKE købe noget, som alm borger, han henviste mig til tyskland!!!

*G* (Tyskland??)

Nå men tak for det ;)

Men hvor i Tyskland skal man så lede???? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Man behøver ikke købe Lacprodan gennem Tyskland, det kan købes hos Rode & Rode Se evt. en tidligere tråd Se denne diskussion

Har selv købt en sæk på 20 kg til 1500kr incl. fragt. Det er rigtig godt også er det billigt :) Men der er selvfølgelig ikke tilsat smag, det da det kommer direkte fra Arla, det må man selv tilsætte.

Edited by Soulfly
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Man behøver ikke købe Lacprodan gennem Tyskland, det kan købes hos Rode & Rode Se evt. en tidligere tråd Se denne diskussion

Har selv købt en sæk på 20 kg til 1500kr incl. fragt. Det er rigtig godt også er det billigt :) Men der er selvfølgelig ikke tilsat smag, det da det kommer direkte fra Arla, det må man selv tilsætte.

*lol* det må jeg prøve!

Skal lige høre om vi taler om protein isolate med mere end 90% protein og en fedtprocent på 0.2% ??????

Men seriøst...jeg får da aldrig 20 kg ned inden sidste salgsdato *G* Er der nogle som vil dele 20 kg????

Link to comment
Share on other sites

Man behøver ikke købe Lacprodan gennem Tyskland, det kan købes hos Rode & Rode Se evt. en tidligere tråd Se denne diskussion

Har selv købt en sæk på 20 kg til 1500kr incl. fragt. Det er rigtig godt også er det billigt :) Men der er selvfølgelig ikke tilsat smag, det da det kommer direkte fra Arla, det må man selv tilsætte.

Var der ikke noget med at de kun solgte protein concentrat og ikke isolate?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Man behøver ikke købe Lacprodan gennem Tyskland, det kan købes  hos Rode & Rode Se evt. en tidligere tråd Se denne diskussion

Har selv købt en sæk på 20 kg til 1500kr incl. fragt. Det er rigtig godt også er det billigt  :)  Men der er selvfølgelig ikke tilsat smag, det da det kommer direkte fra Arla, det må man selv tilsætte.

Var der ikke noget med at de kun solgte protein concentrat og ikke isolate?

Nope de producerer isolate ( mere end 90 % protein og fedt 0.2%) Jeg vil høre nærmere om prisen i dag og vende tilbage her til ;)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hm. 75 kr. pr kg? Det kunne da være man skulle overveje at starte sit eget label. Hvis man ser på hvad det andet protein koster er der de vidst gode penge at tjene der?

Ja det er helt vildt sindssygt hvad protein koster fx. af mærket Prolab. Men det skal selvfølgelig siges, at deres produkter ikke indeholder rent whey, men tilsat alle mulige mærkelige stoffer fx. Aspartam *G*

Men man kan da nemt lave sin egen blanding fx. kan man bruge stevia som sødemiddel, vanillie til smagsstof og smide noget fordøjelses enzym i fra Novo nordisk *G*

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Så har jeg fået en pris fra Rode & Rode på 90% protein isolate, 0.2 % fedt (LACPRODAN®)

130 kr. pr. kg + moms ved køb af minimum 30 kg (dvs. 2 sække af 15 kg hver)

Jeg ved sq ikke rigtig hvor billigt det er, men hvis jeg bare skulle bruge 2 kg, så er det en okay pris ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

LACPRODAN® DI-9224

NEUTRAL AND HEAT STABLE VERSION

D e s c r i p t i o n

Lacprodan® DI-9224 is a functional whey protein isolate for protein

fortification of clinical nutrition products as well as sports foods. It

has a high heat stability and is clear in solution, which makes it

especially suited for pasteurized or UHT liquid products.

Chemical Specifications

Protein (N x 6.38) d.m. min. 92 %

as is min. 88 %

Lactose max. 0.2 %

Fat max. 0.2 %

Ash max. 4.5 %

Moisture max. 6.0 %

Amino Acids Typical amino acid composition

mg amino acid/g protein:

Alanine 47

Arginine 19

Aspartic acid (asparagine) 110

Cysteine (cystine) 24

Glutamic acid (glutamine) 167

Glycine 17

Histidine * 19

Isoleucine * 61

Leucine * 102

Lysine * 92

Methionine * 18

Phenylalanine * 30

Proline 58

Serine 50

Threonine * 73

Tryptophan * 17

Tyrosine 37

Valine * 59

Total BCAA/TAA: 22.2 %

* Essential amino acids

Packaging

Paper bags with a polyethylene

inner bag containing 15 kg net.

Storage

Store in closed bags under cool,

dry conditions, away from strong

odours.

S h e l f L i f e

Minimum two years if kept under

the prescribed storage

conditions away from strong

Link to comment
Share on other sites

Ok, + moms selvfølgelig.

Så kommer et kg til at koste 162,50 kr.

Hvis i kigger på www.raspower.dk så har de noget protein til 370 kr for 2 kg. Det er så 185kr. for et kg.

Der er altså ca 20 kr. at spare. Ved ikke helt hvor meget det egentlig er når man tænker på besværet med at dele 15 kg sække op ;-)

Men jeg tror nu stadig der må findes steder hvor man kan få det meget billigere.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
De 20 kg jeg købte med JL var concentrate og ikke isolate som er ca. dobbelt så dyrt, men efter min mening langfra dobbelt så godt.

Svært at gøre det op i pris i forhold til kvalitet! WPC er sikkert udemærket for mange og for andre ville det være gift fx. hvis du ikke kan tåle laktose. Jeg fortrækker WPI pga. laktose og fedtindholdet!

Jeg har stadig ikke set ren isolate til under 200 kr. pr. kg

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Ok, + moms selvfølgelig.

Så kommer et kg til at koste 162,50 kr.

Hvis i kigger på www.raspower.dk så har de noget protein til 370 kr for 2 kg. Det er så 185kr. for et kg.

Der er altså ca 20 kr. at spare. Ved ikke helt hvor meget det egentlig er når man tænker på besværet med at dele 15 kg sække op ;-)

Jamen det protein Raspower sælger, er jo ikke isolat!!!!!!!!!! Det er jo det hele tråden handler om. :cussing: :rolleyes:

I øvrigt har jeg lige købt 20 kg WPC, og prisen var 83,75 pr. kg, og ikke 75.-, så det er åbenbart steget.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Tommyboy:

Svært at gøre det op i pris i forhold til kvalitet! WPC er sikkert udemærket for mange og for andre ville det være gift fx. hvis du ikke kan tåle laktose. Jeg fortrækker WPI pga. laktose og fedtindholdet!
Tommyboy kan du ikke tåle mælk? Laktose er bare mælkesukker. Arlas vallekoncentrat indeholder 7% laktose, så du skal op og spise over ½ kg proteinpulver for at det svarer til at drikke en liter mælk. Selv mig, der lider af laktose intolerance, har INGEN problemer med de små mængder som proteinpulver indeholder. Når det er sagt, så skal det siges, at der er også er nogle der overhovedet ikke kan tåle bare en smule mælk.

Så er der fedtprocenten. Arlas indeholder 6% fedt. Selv om det er forholdsvist meget i forhold til andre mærker, så er det dog så lidt, at det ingen betydning har, med mindre du er ved at rippe ned til DM i BB eller noget lignende.

Playboy:

Nogen der gider forklare mig forskellen på concentrate og isolat? :D

Den forskellen liggger i "renheden" dvs. at isolat indeholder mindre mængder fedt og kulhydrater (laktose)

Skal I to ikke have dannet et boyband? :tongue:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tommyboy kan du ikke tåle mælk? Laktose er bare mælkesukker. Arlas vallekoncentrat indeholder 7% laktose, så du skal op og spise over ½ kg proteinpulver for at det svarer til at drikke en liter mælk. Selv mig, der lider af laktose intolerance, har INGEN problemer med de små mængder som proteinpulver indeholder. Når det er sagt, så skal det siges, at der er også er nogle der overhovedet ikke kan tåle bare en smule mælk.

Så er der fedtprocenten. Arlas indeholder 6% fedt. Selv om det er forholdsvist meget i forhold til andre mærker, så er det dog så lidt, at det ingen betydning har, med mindre du er ved at rippe ned til DM i BB eller noget lignende.

Jeg kan godt tåle laktose! Men jeg ser ingen grund til at få det med i mit proteinpulver, når det teknisk set kan undgåes! Det samme med mættet fedt; alle ved jo, at mættet fedt er noget man skal undgå, så hvorfor ikke undgå det?? *G* (hvis man kan)

Men okay.....har da selv overvejet at købe en blanding af WPI og WPC fra tyskland kg. pris ca. 90 kr. (men jeg ville jo helst have ren isolate *G*)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share