Physiotherapeut


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej der

I sidste uge var jeg ved lægen med min skulder som har drillet mig det sidste års tid. Jeg regnede ikke med at han kunne gøre noget ved det men jeg var bange for at skaden kunne blive kronisk hvis jeg ikke fik gjort noget ved det.

Lægen fortalte mig at det var den mest almindelige skade der findes. Skuldermusklen er skadet på en eller anden måde og derfor gør det ondt hver gang den aktiveres.

Han sagde ydermere at man kunne lave en blokade men at det ikke altid hjalp og at han ikke anbefalede det.

Physiotherapeut ville ikke hjælpe fordi musklen sidder gemt (ved ikke hvad han mener :unsure: ), sagde han.

Det går væk af sig selv...

Jeg fik selvfølgeligt også tjekket at min skulder-mobilitet var iorden, men jeg er selv stadigt af den overbevisning at det er et led-problem.

Det gør også ondt i min skulder når jeg kører bil i længere tid fordi jeg styrer med den arm og den læner imod døren. Lægen mente dog at skaden var blevet udløst igennem træning.

Jeg ligger også på den arm når jeg sover men igen mente lægen ikke at det kan have noget med det at gøre.

Ville det mon hjælpe at gå til Physiotherapeut ? jeg er bange for at det bare bliver værre hvis han begynder at brække i den.

Det irriterer mig mere og mere at den skulder gør ondt hver dag og jeg er begyndt at lave en spontant bevægelse med skulderen indtil det siger knæk i leddet. Jeg synes det hjælper men det er sikkert en illusion. Bevægelsen jeg laver minder om shrugs.

Hjælp :( :)

Link to comment
Share on other sites

[Hej der selv

Lyder som en noget usikker diagnose: '..mest almindelige skade', 'Skuldermusklen er skadet...', '...musklen sidder gemt'

Det går væk af sig selv, jo da, det gør alting, blot man venter længe nok <_< , til sidst kommer døden....

1. Der eksisterer ikke blot én skuldermuskel. Der er adskillige muskler som styrer og bevæger hen over skulderleddet.

2. Første betingelse for en ordentlig behandling er en korrekt diagnose, så helt enig i at du skal henvises til en reumatolog/fysiurg/idrætslæge, der kan stille en sådan.

3. Du har ikke skrevet, hvilke bevægelser der udløser smerte, og hvad problemet er.

4. Det kunne - wild guess - være en skade i skulderens rotatorcuff, og formentlig supraspinatus, som er en del af rotatorcuffen. Med fare for at være dommedagsprofet går den slags ikke nødvendigvis over af sig selv inden for en overskuelig fremtid.

Men altså: Du har brug for at få stillet en ordentlige diagnose for at få en behandling der virker.

Held og lykke, Kiksen

Link to comment
Share on other sites

Ja, vil virkelig anbefale fysioterapeut! Det er nok rotator-cuffen det er galt med. Som lægen siger, sidder den lidt gemt, men fysioterapeuten vil godt kunne hjælpe. Eller, det gjorde han i hvert fald ved min skade. Har oplevet næsten det samme, som du siger. Har gået der i 2 uger og skaden er næsten væk.

Held og lykke med skaden.

Link to comment
Share on other sites

Skaden er lidt mærkelig... lateral raises udløser den og alle træk bagud hvor armen er helt/næsten strækt og er i eller over skulderhøjde.

Hvis jeg sidder ned i en stol med siden til bordet og jeg griber efter en flaske på bordet, når jeg så løfter flasken så gør det også ondt i skulderen.

Det er ikke rotator-cuffen det er galt med !

Jeg tror dog jeg vil følge jeres råd og gå derned igen. Jeg vil være venlig men bestemt med hensyn til en henvisning til nogle der er kvalificeret (sådan skal det IKKE siges til lægen, selvfølgeligt :lol: )

Tak for hjælpen gutter, jeg ville bare lige afprøve om det var mig der lød urimelig og om jeg kunne tillade mig at gå til lægen igen... man skulle jo så nødigt stemples som hypokonder <_<

Edited by Ice eye
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan din smerte føles men jeg har også haft problemer med skulderen. Det føltes som om smerten kom inde i skulderen og ikke i musklen. Det var så slemt på et tidspunk at jeg ikke kunne slå blinklyset til når jeg var ude at køre. Jeg trode det var rotator-cuffen det var galt med indtil der var en der sagde det kunne være en indeklemning p.g.a skuldrene rundede fremad. Det var en dårlig sidde stilling på mit arbejde og efter jeg har rettet mig op er det gået over.

Håber du finder en løsning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share