2-split * 6


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Jeg har planer om at gå igang med dette 2-split efter min skiferie i uge 7 og så ville jeg lige høre hvad i synes?

Det er et 2-split der trænes 6 gange i ugen. Øvelserne er varieret, en lille ide med det der conjugated hvad-det-nu-hedder, som skulle minimere cns-stresset. Jeg har forsøgt at undgå øvelser der går i røven. Volumen bliver ret høj, men jeg tror jeg kan tage det. Har engang trænet hver dag uden jeg kunne mærke noget som helst overreaching. Nu vil jeg se hvor langt jeg kan trække den.

Spørgsmål:

Hvor mange sæt? Er 4 for meget, hvis I skulle lave det?

Er min progression for voldsom/tam?

Har jeg lavet nogen regnefejl?

Ellers nogen erfaringer eller kommentarer?

Mikaels_2_split.zip

Link to comment
Share on other sites

Til ære for FittSmoker...

(håber du har word)

Det havde jeg ikke !! men heldigvis kunne wordpad nappe den ;)

Det ser da ret spændende ud synes jeg, kan gode lide dit skift af øvelser.

Hvor mange sæt? Er 4 for meget, hvis I skulle lave det?

Jeg foretrækker personligt 4 sæt - men det afhænger nok lidt mere af hvordan du tidligere har kørt, så hvis du er vant til 3 så kør 3.

Er min progression for voldsom/tam?
De vægtangivelser du har i sidste uge af programmet - kan du idag køre 3*8 med disse ?
Har jeg lavet nogen regnefejl?

Det aner jeg ikke ;)

Ellers nogen erfaringer eller kommentarer

Lidt kommentarer:

Jeg vil mene at det KAN blive et forholdsvis hårdt program, med så lidt hviledage - jeg ville måske anbefale at du laver det til et 4+2 spilt, eller et 3+3 split - altså hvor du har hvil ved "plusserne".

Desuden er skal man ikke kimse af DL og Squat efterfulgt af hinanden; det er selvfølgelig nødvendigt i et 2 split, men uden pauser - kan du måske godt løbe ind i et par kriser.

En anden ting du måske kunne overveje som jeg synes fungerer ret godt, er progresssionen på reps.

Nu taler jeg for egen regning her, men hvis du eksempelvis kører to uger med 10 rep, to uger med 8 rep, to uger med 6 rep - og så tilsvarende justererer vægtene ind så det passer med at det er hårdt (1.2 fra failure). Dette ved jeg dog ikke om jeg "tør" anbefale, hvis du kører et 2/6 split ud i een køre, fordi så er det vil det være et helvede på jorden.

Men istedet kunne du så køre 2-3 fra failuere i ugerne 10-8, og så køre tungt i 1-2 fr failuere i 6 rep ugerne.

En måde du kan komme over på at det er gennemgående hårdt for kroppen at køre hele maskinen igennem på 6 rep's - er at forskyde din cyklus - således at du kører grupperne forskudt.

Dvs. at pas1 kører forskudt så du måske er i 6 rep ugerne her, når du i pas2 er i 10 rep ugerne - sådan kører jeg nogle cyklusser, det gør det lidt mere lempeligt at komme igennem 6 rep ugerne.

Med et sindrigt system burde det være muligt at komme frem til en rutine der gør at det skifter på en måde, at du så vil have et tungt pas den ene dag, og et lidt tungere den anden dag.

Det giver god bonus på energien at køre det forskudt.

Det var lige lidt comments - jeg ville selvfølgelig godt have nogle flere øvelser ind i programmet, men her er jeg nok farvet, så det vil jeg undlade ;)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker personligt 4 sæt - men det afhænger nok lidt mere af hvordan du tidligere har kørt, så hvis du er vant til 3 så kør 3.

Du kører 4 sæt og ville foreslå flere øvelser? Du må da have en workcapacity som en hest. Har du dit program liggende?

Nu jeg tænker over det, så er det nok tvivlsomt om jeg kan tage 3*8 i dn sidste uge. Hvad ville være bedst at skære i volumen og holde intensiten eller omvendt?

Puha, alt din indviklede splitteori er lige i overkanten for en der ikke er garvet, det må jeg se lidt på når jeg en dag skal lægge "Mikaels 2-split - 2nd edition!"

Ellers tak for hjælpen!

Link to comment
Share on other sites

Du kører 4 sæt og ville foreslå flere øvelser? Du må da have en workcapacity som en hest. Har du dit program liggende?

Nu kører jeg også et lidt andet program end dit - jeg foretrækker 3 split og kommer kroppen igennem 1 1/2 - 2 gange om ugen - idag med fast hviledag efter hvert kropspas (eller når kroppen trænger). Har egentlig altid kørt 4-6 sæt, så det er mere vanen end det er noget andet.

Hm jeg kan ikke lige huske om mit program er postet, tror at der er fragmenter hist og her i logbøgerne - har ihvertfald skrevet i een af dem, hvilke "regler" jeg kører efter.

Den indviklede "splitteori" - synes jeg er nu faktisk ikke særlig indviklet.

Hvis grunden til at du ikke kan løfte 3*8 - er fordi at de er for tunge, så kan du jo sænke vægten i alle 3 sæt / eller i x af sættene.- Hvis det er pga. træningsmængden - ville jeg enten lægge flere hviledage ind, eller omgå det ved at forskubbe cyklussen som jeg skrev, således at du kun har "tung uge" for >halvdelen< af muskelgrupperne.

Link to comment
Share on other sites

Lyder smart:) Men er du ike nervøs for at belaste lænden så mange dage i træk?

dag1 Frontsquat

dag2 Dødløft

dag4 Squat

Goodmornings

osv. Jeg ville fordele belastningen af ryggen mere, eller evt bruge 1 bens øvelser.

1bens øvelser kan nedsætte belastningen da du ikke bruger samme mangde vægt.

F.eks. 1bens squats, lunges.

Men ellers ser det fantastisk ud :D

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share