HST øvelser?!?


KimP
 Share

Recommended Posts

Hey jeg er gået igang med HST.

Disse øvelser har jeg med:

Bryst-maskine(Den hvor man sidder op og presser armene sammen indad)

Træk til nakke

Træk til bryst

Biceps-curl

Bænkpres

Fransk Pres

Mavebøjninger

Laterials

Bredt træk til bryst

Benpres

Løft af lang stang over hovedet

Kan ikke lige huske hvad de prof udtryk er for alle øvelser men håber i vil bære over med det...

Mit mål er at jeg gerne vil træne det meste af kroppen i nogle lette øvelser.

Men har i bedre forslag til andre øvelser for jeg er sikker på det kan blive meget bedre?!?

Link to comment
Share on other sites

LET??? Det skal sgu ikke være let :devil:

Squat og dødløft glimrer ved deres fravær - de rykker. Tag mindst en af dem med, eller skift mellem de to hvis begge dele er for meget. En enkelt øvelse til alle muskelgrupper under bæltestedet er for lidt...

Du har 3 næsten ens rygøvelser, træk til nakke (som belaster dine skuldre uheldigt), træk til bryst og bredt træk til bryst. Bredt greb giver IKKE bredere vinger!

En bedre ryg-combo: dødløft, chinups (træk til bryst hvis du ikke er stærk nok) og barbell rows eller tilsvarende.

Drop den der brystmaskine og lav bænk med håndvægte hvis du synes patten trænger til mere end bare alm. bænk, vælg evt incline.

Løft af lang stang over hovedet

Lang Tung Ting? :tongue:

Kunne det være Military Press?

Sørg for at have en passende maveøvelse hvor du kan justere sværhedsgraden, eller hav flere med forskellig sværhedsgrad at vælge imellem efterhånden som du skal øge belastningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share