Hvilken slags skuldre har du?


Guest Slettet 05102011
 Share

Hvilke skuldre har du?  

61 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest PlayboY

Bare noget jeg gik og undrede mig lidt over.. Hvordan folk fra naturens side er udstyret med skuldre.

Jeg har selv hus-tags skuldre, altså skuldre der hælder skråt ned i hver side. Det synes jeg også selv er det pæneste.. Synes det ser totalt sjovt ud med en person der har bøjle skuldre, hvor hans skuldre går helt lige over, som om nogen havde stukket et kosteskaft ind under blusen på dem :lol:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

"Hustags-skuldre" eller "Bøjle-skuldre" ?? er der nogen af dem der fatter hvad Playboy spørger om, der kan forklare mig det ?

Ehh - jeg vil driste mig ud i et forsøg :

"Fantaskulder" :

Utrænet hængeskulder.

"Bøjleskulder" :

Bredde skuldre med en underudviklet trapezius muskulatur - "pencil-neck" syndromet ?

"Hustagsskulder" :

Bredde skuldre med veludvilket trapezius muskulatur - symetrisk afpasset ?

Måske en lille gættequiz her sidst på eftermiddagen ? :lol:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Allerup -> Lidt svært at sige helt nøjagtigt udfra din beskrivelse.

Her er lidt vejledning i skulderanatomi der kan gøre det lidt lettere at finde sin skulderform. Man printer simpelthen nedenstående skema ud på en transperant. Derefter er det nemt at finde sin skulderanatomi ved at betragte sin silhuet i spejlet gennem transperanten.

God fornøjelse.

post-5-1075827395.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe, fint nok illustreret sparrow :lol:

Men altså folk med bøjle skuldre har så vidt jeg ved en mere lige knoglebygning end folk med hus-tags skuldrene.. Altså oppe ved skulderregionen.. Folk der har hus-tags skuldre, har skuldre hvor knoglerne danner formen, ligesom folk med bøjleskuldre har helt lige knogler fra nakken og udefter.. De kan få de største traps de vil, men man vil altid kunne se en forskel.

Det der menes med hus-tags skuldre, er jo netop at skuldrene går skråt ned i hver side, ligesom et hus-tag gør.

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Allerup -> Lidt svært at sige helt nøjagtigt udfra din beskrivelse.

Her er lidt vejledning i skulderanatomi der kan gøre det lidt lettere at finde sin skulderform. Man printer simpelthen nedenstående skema ud på en transperant. Derefter er det nemt at finde sin skulderanatomi ved at betragte sin silhuet i spejlet gennem transperanten.

God fornøjelse.

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share