Kaseinprotein shake efter træning


Dasse
 Share

Recommended Posts

Det kan efter min mening være en god idé at indtage sin valleshake før træning, da undersøgelser har vist, at det ca. tager 1 times tid før proteinen er fuldstændigt optaget. Forsøgene er også lavet på tom mave, så mon ikke, der reelt set går endnu længere tid.

Jeg synes dog også det afhænger af, hvad man har indtaget, hvor meget, og i hvor lang tid før træning, før man kan sige noget specifikt om dette.

En kaseinshake efter træning virker umiddelbart ikke som nogen nødvendighed, hvis man sørger for at få et stort måltid kort efter træning. Derudover kan man, hvis man drikker sin valle i mælk, også sørge for at få en smule kasein derigennem.

Jeg synes dog ikke, at man kan sige noget generelt omkring denne diskussion, da det vil være meget afhængigt af det øvrige kostindtag.

Jeg synes ikke, at den er meget længere end, at man blot skal være opmærksom på, at kroppen har noget at arbejde med i forbindelse med træningen og de efterfølgende timer. Der er ikke så meget hokus pokus med i spillet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nogle gange vil min krop have en shake før træning og andre gange vil den have den efter.........så man skal bare følge sine ur-instinker *G* ( så skal det nok gå *G*)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg tager altid min shake (læs: kakao, protein, kreatin) efter træning, da det eller skvulper ubehageligt i maven (læs: mavebøjninger) :lol:

*G*

Måske skulle du prøve at lave en lidt mindre shake fx. 1 dl mælk og 30 gram protein!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1 dl mælk og 30 gram protein!

Jeg ved ikke hvilket superopløseligt proteinpulver du bruger, men hvis jeg nøjes med 1 dl mælk bliver det mere kage end shake.

Bare noget ren isolate! ( har aldrig været ude for, at min shake ligner en kage *G*)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share