Vægttab og laskethed


Chub
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg fik at vide af en kammerat, at I herinde havde styr på alt det med vægttab, fedtprocenter, kondi etc etc. Så jeg tænkte, at ville komme herind for at få svar på nogle af mine spørgsmål.

For to år siden blev jeg diagnosticeret med Crohns sygdom. Det har forårsaget, at jeg har tabt mig en del uden at løfte en finger. Jeg vejer nu 79 kg og vejede i sin tid 120 kg.

Selvom jeg stadig har tabt mig alle de kilo, når jeg kigger på mig selv, så virker jeg stadig temmelig lasket. Selvom jeg ikke har forventet at ligne en Schwarznegger efter det vægttab, virker jeg stadig overordentlig lasket. Så indimellem, selvom jeg har tabt mig, virker det som om, at jeg ikke har (hvis det giver nogen mening).

Anyways, mit spørgsmål er. Hvordan kan det være, at jeg stadig er så slap på kroppen? Hva ville den bedste metode være for at få "harmoniseret" kroppen igen?

På forhånd mange tak

Link to comment
Share on other sites

Hej Chub,

og velkommen her på forumet.

Du forventer nok at svaret er træning, og det tror jeg også at det er.

Men med Crohn, vil jeg mene, at man skal passe godt på ikke at belaste

sit immunforsvar, men hele tiden passe godt på sig selv.

Det skal man iøvrigt altid efter min mening.

Så træningen skal nok ikke være urimelig hård, og det mener jeg heller ikke

den behøver at være for at virke.

Det er svært at rådgive dig, da vi ikke ved noget om din alder, hvor god form, du er i,

og om du har trænet eller dyrket sport før.

Har du været inde på http://www.ccf.dk/ for at se om der står noget, du kan bruge ?

Kig evt. mere her på MOL evt. efter begynder programmer, da de som regel ikke er så hårde.

Og husk at være god ved dig selv...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share