Angående ny kost plan


Norsk
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har vil gerne have lidt hjælp angående at sætte en ny kostplan sammen.

Lige pt spiser jeg sådan her:

Morgenmad:

30 g cornflakes med skummemælk

1 rugbrød med pålæg

1 appelsin

Mellemmåltid:

Banan

150 ml Yougurt

Middag:

300 g grønsager

2 rugbrød med pålæg

Mellemmåltid

Frugt

Aftensmad:

150 - 200 g kød mest kyllinge og kalkun

300 g grønsager

75 g pasta.

mellemmåltid

frugt

Jeg tænkte på hvor mange kalorier man skal spise osv og hvordan jeg regner det ud. og finder ud af hvor mange kalorier der er i varerne. det lyder sku nok lidt dumt. men please hjælp mig. jeg vil gerne tabe mig 5 kg mere. jeg vejer 83 og vil gerne veje 78 kg. inden maj måned. Jeg cykler 15 km om dagen og styrker træner 3 til 4 gange om ugen med det program som der er herinde med håndvægte sæt.

Tak på forhånd.

Hilsen

Christian

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt klart have mere protein.

Du får kun lige omkring 50 gram om dagen, og det er for lidt. Det bliver mere og mere vanskeligt, at tabe sig, jo længere du kommer ned i fedt%, og hvis du kun indtager 50 gram protein pro tag, vil du midste MEGET muskelmasse i forhold til fedtet.

Den måde, hvorpå du finder antallet af kcal du spiser, er ret nem. Du kan se på varen, hvad den indeholder per 100gram, og så vejer du alt, hvad du spiser, og ganger op. :)

Man kan ikke sige, hvad folk ligger på i ligevægtsniveau. Det kan lige så godt være 2400 som 2900kcal. Det må du finde ud af ved at prøve dig frem.

Der er skrevet MANGE tråde om dette emne igennem tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share