Mælk eller andet  pulver...


N-sane
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at sødmælk er en rigtig god ting at drikke når man skal ha noget protein, men er det bedre end at tage en eller anden form for pulver isteder?

Og hvis man skal tage et eller andet hva er så det bedste og hvor kan man købe? Er det lige meget hva man skal tage når om man er 15 eller 30(jeg er 15)?

:firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Mælk er en udemærket ide, men lad være med at bruge sødmælk, da det indeholder 35 gram fedt per. liter, brug istedet skummetmælk. Du vil med tiden vænne dig til smagen.

Generalt er der for meget laktose i mælk, specielt hvis man indtager 3-4 liter per dag for at dække sit proteinbehov.

Mælk er bestemt ikke bedre end proteinpulver,

det er kun billigere.

Mange sportsudøvere bruger valleprotein produkter, da det er mere let optagelig end mælk, og de blander valleprotein pulveret sammen med enten vand eller mælk.

Mængder af det daglige proteinbehov er afhængig af hvad og hvor hårdt du træner, dit formål træningen og hvor meget du vejer.

Køb Danlab Nutrition eller Maxim, begge mærker kan du stole på.

Link to comment
Share on other sites

N-Sane-> Det er rigtig at mange lovpriser sødmælk fordi det er fuld mælk. Onde tunger siger at sødmælk indeholder flere mineraler og vitaminer end f.eks skummetmælk. Det er ikke rigtig. Skummetmælk indeholder nøjagtigt det samme som sødmælk bortset fra at der er 35 gange mindre fedt i skummetmælk. Så drik du hellere skummetmælk, hvis du ikke kan li' smagen så drik minimælk.

Nå men dit spørgsmål gik jo på pulver eller mælk. Pulver er ike nødvendigt hvis du kan dække dit protein behov igennem en varieret kost. Det er bare så nemt at bruge pulver, og egentlig også ret billigt i forhold til mange madvarer, hvis vi ser på proteinmængden som jo er det vigtige for os atleter. Så jeg vil anbefale dig at bruge et pulver men kun som et supplement.

For kort tid siden var der en herinde som bemærkede at hvergang en pige skulle anbefale et protein pulver var det altid Maxim. Sig mig lige en ting, får piger rabat på Maxim? Jeg har ihvertfald ikke lyst til at gi minimum 200 kroner for 700 gram Maxim protein, når man kan få andet protein pulver som er mindst lige så godt til den halve pris.

Link to comment
Share on other sites

in-sane> Det lyder som om du har svært ved at tage på? Hvis du er en af de typer der kan spise næsten alt uden at tage på kan du sagtens drikke sødmælk - det vil måske ligefrem være mere effektivt. Og lad være med at købe maxim! Køb det billigste vallepulver du kan finde. Det er fuldstændigt lige meget om det er 75% eller 90& protein pr. 100 gram fordi du skal alligevel æde/drikke sindsygt meget af det hvis du vil tage på! .........Jcq

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share