Simpel basisträning...


Lucas
 Share

Recommended Posts

Jeg har sat mig i hovedet at mit maal for 2004 er kunne tage mindst én one arm pull-up paa hver arm.

Jeg önsker et simpelt (kunne väre fullbody) program opbygget hovedsageligt eller udelukkende paa basiövelser til at opnaa dette. HST er ikke et tema!! Jeg har kigget lidt paa nedenstaaende artikel af John Alstadt fra Dragondoor, men synes det virker en kende monotont det program han fremviser. At köre de samme 5-6 övelser, 3-5 gange ugentligt er maaske ogsaa lige kedeligt nok!? Men det er altsaa noget i den dur jeg overvejer. Jeg er dog aaben overfor alle forslag.

Link - Dragondoor

Periodisering, fastlagt progression o.l. er jeg ikke meget for lige pt. En eller anden slags "cycling" af i hvert tilfälde pull-ups (evt. ogsaa andre löft) kommer jeg dog nok ikke udenom, men har tänkt mig at holde en ellers forholdsvis simpel, hardcore, old school linje.

Hjälp, bitte! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også, det er et kanon program - har selv i perioder trænet lidt i samme stil!!

Pullups er KLART en af mine favorit øvelser og jeg gør det, at jeg tit skifter mellem sæt og reps.

På en uge med 3 træningspas kunne det fx se sådan ud:

Dag 1: Ladders (Fx 1-2-3-4-5-6-7-8) x 3

Dag 2: 5x5 eller 8x3 x ekstra vægt

Dag 3: Enten som dag 1 el. 2 - eller 3-5 sæt x Så mange reps som muligt (1-2 stk fra failure)

Hvis du ikke er interesseret i at kunne tage mange pullups, er "dag 3" sikkert ikke nødvendig.

Jeg bruge sådan en dag til at teste om der er fremgang i max. antallet.

Når du nærmere dig din OAP er det MEGET vigtigt med teknik-træning!!

HUSK - hold dig fra failure træning ;)

I øvrigt mener jeg, at "plexus" har en logbog i hans kamp for at nå OAP - prøv at finde den.

Good-luck

Link to comment
Share on other sites

Thx DBM.

Vil du mene at jeg sagtens kan köre pull-ups, dips og en squat variation 3 - 5 gange om ugen saa länge jeg bare varierer rep range/sät scheme osv? Jeg har overvejet at köre nogenlunde som du nävner det i pull-ups, men saa maaske köre DL mandag, goodmornings onsdag, front squats fredag og hvad-ved-jeg paa en evt. fjerde träningsdag (lördag/söndag), og paa den maade faa lidt variation og, forhaabentlig, undgaa overträning.

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Vil du mene at jeg sagtens kan köre pull-ups, dips og en squat variation 3 - 5 gange om ugen saa länge jeg bare varierer rep range/sät scheme osv? Jeg har overvejet at köre nogenlunde som du nävner det i pull-ups, men saa maaske köre DL mandag, goodmornings onsdag, front squats fredag og hvad-ved-jeg paa en evt. fjerde träningsdag (lördag/söndag), og paa den maade faa lidt variation og, forhaabentlig, undgaa overträning

Sagtens - så længe du holder dig fra high rep-failure træning :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Then pull-ups, dips og squat 4 gange om ugen it is. Vil dog ogsaa, paa en eller anden maade, faa smidt noget dödlöft ind i programmet. Thx DBM. :wave:

Maa ogsaa se om jeg ikke kan finde et alternativ til kettlebellträningen. Nogle alm. snatches og cleans maa kunne göre det?

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er altid godt at få med i programmet :)

Har selv prøvet at lave lidt alternativ kettlebelltræning, med lidt dumbell swing og snatch... det blev desværre ikke til så meget. Fortæl endelig om dine resultater!!

Der er i øvrigt en masse gode links og artikler på dragondoor.com, men det ved du sikkert allerede!!

I øvrigt - hvad med en presseøvelse for overkroppen?? Militarypress for styrke eller bænk hvis du træner med BB tendenser B)

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

DBM ->

I John Alstadt´s artikel er der faktisk indkluderet overhead press. Han foreslaar at "super-sette" (med pause, altsaa ikke et rigtigt super-set) over-head press med pull-up's.

Teddy ->

Sjovt nok har jeg selv, for et par dage siden, fundet den artikel du linker til da jeg kiggede rundt paa "bb.com". Tak ellers. Rigtig god artikel. Jeg kan dog ikke se mig selv köre programmet lige nu. Jeg synes det er lige i underkanten med tre övelser lige pt. Maaske vil jeg köre noget a la "Pump up the Volume" i nogle uger näste efteraars-/vinterperiode som ekstra tung träning til at smide noget styrke paa drengen. Det maa det väre perfekt til.

Tak for hjälpen. Vil gaa igang med at smede det hele sammen, tage maal og "förbilleder" og saa vil jeg ellers lave en ny log om mit "quest" mod en arms pull-up.

Link to comment
Share on other sites

DBM ->

I John Alstadt´s artikel er der faktisk indkluderet overhead press. Han foreslaar at "super-sette" (med pause, altsaa ikke et rigtigt super-set) over-head press med pull-up's.

Teddy ->

Sjovt nok har jeg selv, for et par dage siden, fundet den artikel du linker til da jeg kiggede rundt paa "bb.com". Tak ellers. Rigtig god artikel. Jeg kan dog ikke se mig selv köre programmet lige nu. Jeg synes det er lige i underkanten med tre övelser lige pt. Maaske vil jeg köre noget a la "Pump up the Volume" i nogle uger näste efteraars-/vinterperiode som ekstra tung träning til at smide noget styrke paa drengen. Det maa det väre perfekt til.

Tak for hjälpen. Vil gaa igang med at smede det hele sammen, tage maal og "förbilleder" og saa vil jeg ellers lave en ny log om mit "quest" mod en arms pull-up.

helt ok, kan bare ikke se hvad du vil med mere end 3 øvelser..

Ang det linkede program fik jeg det tilsendt af Simon(forfatteren) og han har ved hjælp af det program trænet sig op til at køre en pull up med 61,5kg på og en arms pres med vægtstang over hovedet med 40kg. selv vejer han kun 60kg

Link to comment
Share on other sites

Ang det linkede program fik jeg det tilsendt af Simon(forfatteren) og han har ved hjælp af det program trænet sig op til at køre en pull up med 61,5kg på og en arms pres med vægtstang over hovedet med 40kg. selv vejer han kun 60kg

:blink: Stärk lille fyr! Er han dansker ham Simon, eller? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ang det linkede program fik jeg det tilsendt af Simon(forfatteren) og han har ved hjælp af det program trænet sig op til at køre en pull up med 61,5kg på og en arms pres med vægtstang over hovedet med 40kg. selv vejer han kun 60kg

:blink: Stärk lille fyr! Er han dansker ham Simon, eller? :unsure:

han er fra australien

Link to comment
Share on other sites

teddy>> Har du en log?? Var det i øvrigt ikke dig som på et tidspunkt nævnte du havde læst "The Naked Warrior" ?? Jeg venter selv spændt på den dumper ind af døren :)

Lucas>> Har du i øvrigt læst følgende artikeler:

The One-Arm Chinning Guide

Achieving the One Arm Pullup

har ingen log, men jo har læst naked warrior og p2p, så du kan roligt glæde dig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share