Wing-muskel?


-zenn
 Share

Recommended Posts

HeY! Ved ik om det her, hører til her.. Men det må I lige bære mig over med! :lol:

Jeg har lige et spørgsmål..

Jeg ved ikke om det hedder Wing-musklen, men det ka jeg forestille mig, da det er en slags "vinge".. Den muskel/knovle der har forbindelse til armen! Håber I er med! :(

Men den til højre er "større" end den anden.. Den buler mere ud, når jeg står normalt, og kigger på spejlen! Det irriterer mig faktisk lidt!

Er der andre der har det? Og hvorfor er det sådan?

Det er vel ikke noget særligt? Har ikke været til læge med den, selvom jeg har overvejet det længe! Det er Ikke noget der gør ondt, men det er irriterende! ;)

Help! :)

PS. Evt noget der ka trænes væk? Er FRISK!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Latissimus Dorsi er kendt som "vingen". Er det den du mener? Hvis ikke så brug ham her til at finde den muskel det drejer sig om.

Hvis det er pga træning den ene er blevet større end den anden, så bør du nok kigge lidt nærmere på din teknik i de øvelser der involveret den pågældende muskel. Et stræk træk eller lignende kan godt gøre at musklerne bliver trænet i forskellig grad. Det kan også bare tænkes at dine gener siger du skal se sådan ud ;) - så kan du enten leve med det eller prøve at rette op på det med mere målrettet træning.

Link to comment
Share on other sites

HeY! Ved ik om det her, hører til her.. Men det må I lige bære mig over med! :lol:

Jeg har lige et spørgsmål..

Jeg ved ikke om det hedder Wing-musklen, men det ka jeg forestille mig, da det er en slags "vinge".. Den muskel/knovle der har forbindelse til armen! Håber I er med! :(

Men den til højre er "større" end den anden.. Den buler mere ud, når jeg står normalt, og kigger på spejlen! Det irriterer mig faktisk lidt!

Er der andre der har det? Og hvorfor er det sådan?

Det er vel ikke noget særligt? Har ikke været til læge med den, selvom jeg har overvejet det længe! Det er Ikke noget der gør ondt, men det er irriterende! ;)

Help! :)

PS. Evt noget der ka trænes væk? Er FRISK!! :devil:

Når du står normalt står du så i lat-spread?

DEvito

Link to comment
Share on other sites

Chins og træk til bryst/nakke er vel de mest oplagte øvelser - træk til nakken er dog måske ikke at anbefale pga skadesrisken. Derudover er Dumbell og barbell rows med albuen ude i 45 grader fra kroppen også en øvelser der rammer både l. dorsi og bagskuldrene meget godt.

Link to comment
Share on other sites

Men den til højre er "større" end den anden.. Den buler mere ud, når jeg står normalt, og kigger på spejlen! Det irriterer mig faktisk lidt!

Øh, hvis jeg står helt afslappet, og kigger mig selv i spejlet, kan jeg da slet ikke se min vinge. -Og det er bestemt ikke fordi de er små. ;)

Er du sikker på, du ikke lat-spreader?

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på, du ikke lat-spreader?

Og det betyder? :lol:

Men altså.. Er heller ik sikker på det er wing "musklen"!

Den "knogle" der har forbindelse med armen > på ryggen.. :)

Okay, så er jeg med.

Det er omkring skulderbladet, du mener.

Men hvordan kan du se det i spejlet? -Har du 2 spejle?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share