Skade...


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Jeg landede under træningen i dag oven på trampolinen (jernrammen) i landningen, har måske forstuvet foden.... Men jeg tænkte på hvad det optimale så er at gøre.

Skal jeg tage en uges træningsfri, og kalde det deloading?

Skal jeg bare træne de ting jeg kan der ikke belaster foden?

Der står mere om min normale træningsmængde i min log....

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Behandlede du skaden ordentligt efter RICE-princippet da du fik den? I så fald har du afkortet skadeperioden væsentligt :)

Såfremt det er en forstuvning, kan du allerede efter et par dage begynde at belaste foden inden for smertegrænsen (aktiv restitution). Det er en god ide at komme is på efter træning, hvis du overbelaster den i optræningsperioden. Men ellers ikke.

Link to comment
Share on other sites

Rest, Ice, Compress, Elevate... Når du kan gå almindeligt uden smerter, kan du starte med mild genoptræning såsom at vippe op og ned på tæerne, samt udstrækning. Hvis du generelt har problemer med anklerne kan det desuden være en god idé at investere i sådan et "vippebræt", som kan fås i sportsmaster og andre sportsbutikker - det hjalp mig gevaldigt efter en slem ankelskade sidste år, som holdt mig ude i 3 måneder!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share