Faste


Surfer
 Share

Recommended Posts

Har læst en artikkel om at faste, de skriver at det er enormt sundt at få renset ud i kroppen, men jeg syntes det virker lidt voldsomt ikke at få fast føde i 7 dage, kun afkog af grøntsager osv.

Er der nogen der har prøvet det, vil gerne høre jeres erfaringer, tabte du dig meget, var du i stand til at træne samtidigt, gik det ud over styrken osv?

Link to comment
Share on other sites

Hej Surfer

Jeg har prøvet at være på sådan en suppe kur hvor man kun måtte få grønsags suppe, frugt (nogle dage) og så grønsager. Og så måtte man få kød 1 dag.

Og ja der er uhyre effektiv jeg tabte mig 4 kg på 6 dage, mæn man har næsten ikke energi til andet end at ligge i sin seng og have ondt af sig selv. Så jeg kan så absolut ikke anbefale den, tror hellere ikke de holder i længden, tror en omlægning af kosten er meget bedre.

Link to comment
Share on other sites

"Faste gennem længere tid, er ren tortur på din krop"

Tja, hvis bare det var SÅ heldigt, men nej...

Hvis du overhovedet IKKE spiser vil kroppen de første dage VIRKELIG tærre på muskelvævet, og derefter langsomt gå over mere og mere over på fedtforbrænding - men der ryger stadig masser af muskelmasse.

Så hvis jeg gerne ville af med uønsket MUSKELMASSE hurtigst muligt ville jeg vælge faste - det kan ganske enkelt ikke gøres mere effektivt.

Jeg sidder lige med et skema der viser tab af kropsmassen som ved faste og fordelingen mellem fedt og proteinholdig masse.

Hos rask mand:

2. dag af fasten: 572 g./dag (heraf 272 gr. fedt)

14. dag af fasten: 349 g./dag (heraf 199 gr. fedt)

(kilde: Hessov I (ed). Klinisk ernæring 3. ed. Munksgaard 1998)

Kroppen tærrer faktisk på både organer og muskelmasse fra starten i modsætning til hvad man før troede (at organerne blev "sparret" til sidst) - så den cellemasse der ryger (f.eks. ca. 300 g. d. 2. dag) er ikke ren muskelmasse, men proteinholdig masse fra hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share