Trænning og sult?


kris13
 Share

Recommended Posts

Når man træner kondition/cardio på "tom mave" og man kan mærke sulten "bide". Hvad er det så egentlig man forbrænder? Er det ekstra effektivt til at forbrænde fedt, eller er det muskel masse man forbrænder? Jeg er igang med at tabe/cutte, og jeg vil gerne gøre det på en forholdsvis sund måde. Jeg løber ca. 4km, spinner 30min og roer 3km (i romaskine) alle hverdage (den glipper self engang imellem, men ca.) Nogen gode råd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mene, at hvis sukkerdepoterne er tømte (hvilket de hurtigt bliver hvis du ikke har spist), så vil kroppen begynde at tære på fedtet. Derfor er der også en del der træner cardio om morgenen inden morgenmaden.

Om det er sundt? Tjah, tror ikke det er direkte skadeligt, men personligt synes jeg selv at jeg får mere ud af min træning hvis jeg har tilført min krop energi inden træningen. Men det er nok en smagssag! ;)

Link to comment
Share on other sites

"tom mave" og sulten "bide"

Hvis man er direkte "sukkerkold" er glycogenlagrene tæt på tømt, og man vil forbruge hovedsageligt fedt men også aminosyrer som brændstof.

Det er dog også vigtigt at vide at præstationsevnen vil være MEGET nedsat, samtidig med at man vil have følelsen af at det er MEGET hårdt. Man forbrænder altså færre kalorier - samtidig med at det føles hårdere.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Fast legs, det er på ingen måder en metode der kan anbefales. Udover at du forbrænder færre kalorier, så er det ekstremt ubehageligt, hvis du går rigtig kold (og potentielt farligt). Og så må du påregne længere restitutionstid.

Jeg ville nok fokusere mere på at nedsætte energiindtaget og lave cardio med moderat intensitet, men der er helt sikkert mange her på MOL, der har stor erfaring med at tabe sig/cutte. Måske vi skal have nogle af mathildeprinsesserne (neanderthalerne) på banen, men de kigger vist sjældent forbi konditionssforaet. Måske du skal prøve i vægttabsforaet.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share