Daglig kost


kimweltz
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte på at det ville være en god ide at skrive herinde, hvad en normal dags kost er for mig, og så kan I sige hvad jeg kan skære fra. Mit mål er at tabe mig nok til at mine mavemuskler bliver tydelige.

Jeg er 184 cm høj

Vejer 66 kg

Er normalt bygget, med flad mave, med en lille smule fedt. Vil gerne have det væk.

På en normal dag får jeg:

Morgenmad:

1 rugbrød med pålægschokolade

1 glas mælk

Middagsmad:

2 rugbrød

Sommetider 1 toastbrød ved siden af

Vand

Aftensmad:

Hvad far bixer sammen, det kan være hvad som helst, fra pasta til kartofter, med diverse kød.

Mælk.

På en almindelig dag drikker jeg også ca 5-6 liter vand (Jeg er en af dem der altid har en vandflaske i kæften). Samt 1-2 glas applesin juice.

Jeg tager også hver dag 5 gram kreatin. Styrketræner 3 gange om ugen, og løber 10 min på løbebånd 10 min 2 gange om ugen.

Jeg synes det hele lyder rimelig fornuftigt, men jeg taber jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

:freaked: Følgende kan måske lyde lidt hårdt. Det er sagt i bedste mening ;)

Du spiser nærmest ingen ting - slet slet ikke nok til at kunne få resultater af din styrketræning. Jeg vil skyde det til i omegnen af 1500kcal. 2500kcal ville være et mere passende ligevægtsniveau for en på din størrelse og med dit aktivitetsniveau.

Du er grænsende til undervægtig og vil tabe dig yderligere :blink:

Når du kan ligge SÅ langt under hvad dit ligevægtsniveau burde være uden at du taber dig, så må det betyde at dit stofskifte er faldet i væsentlig grad.

Selv hvis det skulle lykkes dig at tabe den smule fedt du måtte have på maven er det ikke sikker du vil have tydelige mavemuskler, for de er sandsynligvis ikke veludviklede nok til at træde frem.

Link to comment
Share on other sites

Hvad vil du anbefale jeg skal spise oveni så ?

Selvom det ikke lyder som meget mad, så har det været nok til at jeg inden for de sidste 6 måneder er blevet betydligt større i triceps og biceps, dog har jeg vist table en smule muskelmasse i patterne.

Link to comment
Share on other sites

184 cm høj

Vejer 66 kg

:blink::blink::blink:

jeg vil ordinere den dobbelte mængde kalorier, mindst og en masse træning!! Du skal slet ikke tabe dig, nærmere tvært imod!!!

rugbrød med pålkægschokolade er nu ikke den bedste morgenmad for en der træner..

prøv f.eks med

Havregryn med mælk og rosiner

eller

brød med blødkogte æg til og en halv litter mælk

eller

brød med hytteost og magert kødpålæg

der skal noget energi og protein i posen fra mogenstunden af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man skal lægge for meget vægt i hvor høj jeg er og hvad jeg vejer. For det kan variere meget fra person til person. Vægten sidder forskelligt på mennesker. Jeg vejer som sagt de 66 kg, og ved godt det ikke er meget, men der er sku nok fedt på maven, og det skal helst et anden sted hen, og det kan jeg vel kun gøre ved at slanke mig?

Link to comment
Share on other sites

Hej Kimweltz

jeg tror næppe problemet skal findes i nøddeskalen af et vægttab, tværtimod vel jeg tro du mangler muskelmasse på din krop. Med din højde og vægt burde musklerne være fremtrædende, men det tyder på du har alt for lidt af den. Ved hjælp af en anderleds ernæring og tung styrketræning, vil resultaterne komme af sig selv.

Dit daglige mad indtag er meget dårligt sammensat, og er langt fra optimalt i dit tilfælde.

Morgenmad: Drop dit pålægschokolade og eventuelt rugbrød, i stedet kan du bruge havegryn/musli med tilsat protein pulver 30gram vil jeg anbefale.

Middagsmad: Vil du spise rugbrød så put godt med pålæg på, eller få andre madvaner. Spis 3-4skiver rugbrød i stedet, og ha nogle forkogte æg fra morgen stunden(spis æggehviderne)

mellemmåltider er nødvendige for dig, din forbrænding er gået helt i stå hen på dagen:

Eksempel kunne du Tage en skål salat med kylling i tern, og deri sundt olie(oliven, vindruekerne, hørfrø osv) opnå omkring 20-30gram protein.

Der er massere af muligheder her, fantasien sætter kun grænser. Men prøv at overholde en regel der hedder spis et rimeligt måltid hvert 2-3 time?

Aftensmad spis et godt og solidt måltid, godt med kød produkter, sundt olie tilsat.

Spis muligvis inden sengetid.

Meget enkelte forslag, er du i tvivl må du jo spørge. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var da et godt svar. Jeg må se om jeg kan få lagt mine madvaner om til dine ideer. Tak skal I have alle sammen :)

Lige et sidste spørgsmål så.. Vil det gavne mig hvis jeg drak noget cacao nogle gange om dagen, feks noget Lillelise(vist 0,1 til 1 gram fedt) fra netto??

Edited by kimweltz
Link to comment
Share on other sites

Lige et sidste spørgsmål så.. Vil det gavne mig hvis jeg drak noget cacao nogle gange om dagen, feks noget Lillelise(vist 0,1 til 1 gram fedt) fra netto??

Mener kun cacao kan bruges til decidret bulk eller lige efter engang træning grundet sammensætningen, personligt fortrækker jeg en protein til formålet. Vil også anbefale dig at drikke en protein shake i stedet for cacao, ser det som alt for mange unødvendige kalorier kontra dens sammensætning ;)

Link to comment
Share on other sites

Knowledge-- Hvorfor skal han droppe rugbrød til morgenmad?
Der står nu eventuelt, så bare gerne der kommes andre ting på det rugbrød. Men rugbrød er en mulighed, og kan eventuelt suppleres med protein shake for at få en god start. ;)
Passer ikke, men det kan være hans energiniveau er lavt.

Hvor mener du forskellen ligger, tror vi snakker samme sprog anyways pakket ind i forskellige formuleringer. ;)

Edited by Knowledge
Link to comment
Share on other sites

MaxP har lidt groft været inde på det tidligere i denne tråd.

Stofskiftet er den hastighed du forbrænder hvad du putter i kæften, mens energiniveauet er hvor frisk og oplagt du føler dig.

Ens stofskifte eller forbrænding går ikke i stå i løbet af dagen hvis ikke man får mad.

Ens energiniveau kan falde en del uden næring i løbet af dagen.

Det ses også ved for eksempel faste, hvor ens energiniveau kan falde en del, men ens forbrænding svarer til ens BMR og aktivitet i løbet af dagen. Forbrændingen vil derfor stort set være den samme ved faste som en alm dag, hvis vi forudsætter personen laver det samme de 2 dage, og tager fødens termogene effekt fra.

Link to comment
Share on other sites

Stubbe

jo mindre man spiser jo lavere er ens stofskift el. har jeg bare misforstået noet.

kimweltz.

du siger du har fedt på maven, drikker du meget altså øl og den slags. Det kan godt være årsagen til maven ellers tror jeg bare du er ret utilfreds med din krop....

for at sige det lige ud, du spiser alt for lidt. En go start på morgenen kan være havregryn med rosiner, sukker hva man nu lige har lyst til. Middagsmaden kan være pasta som du har lavet aftenen før sammen med noet skinke el. kylling. Du kan også spise rugbrød med pålæg. prøv at få middagsmad 2 gange. Det er iorden som aftens mad hvad far nu laver, bare det ikke er fra det lokale pizzaria el. mac donalds. Hen i løbet af aftenen kan du også spise lidt mad.

Det ku se således ud.

Morgen. Havregryn

første Middagsmad. Rugbrød intages ca. kl. 12

anden middagsmad. Pasta m. skinke

aftensmad. hva far nu mixer.

måltid hen i løbet af aftenen. ris/bønner med noet grønsag.

imellem disse hovedmåltider kan du tage mellem så som frugt/grønsag.

du kan tage kakao efter styrketræning.

Prøv at få 6 måltider fordelt på en dag, prøv at få 30 forskellige ting som rugbrød, smør alt hvad du spiser tæller med og tilsidst du må ikke føle sult men heller ik være over mæt.

ind tag ca 2gram protein * kropsvægt.

Det kan være svært i starten, at få fordelt 6 måltider gennem dagen og virke meget tidskrævene, men det bliver nemmere med tiden. Håber du kanpruge det til noet......

Link to comment
Share on other sites

jo mindre man spiser jo lavere er ens stofskift el. har jeg bare misforstået noet.

Til dels.

Det du tænker på er nok fødens termogene effekt. Noget af kostens energi forbruges ved fordøjelse. Hvis du spiser mere mad bruges der mere energi og dit stofskifte er øget, og ligeledes omvendt. Det er knap 10%.

Ligeledes vil du på en meget energireduceret diæt eller faste ha nedsat dit stofskifte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share