ugens tilbud!!


Claus B
 Share

Recommended Posts

ok, her er ugens tilbud fra føtex(og nej, jeg arbejder ikke i føtex :D )

----alaska vildlaks 2*300g 35kr.(58kr/kg)

protein: 22g/100g

fedt:     2.5g/100g

kulhydrat: ingen

----kyllinge overlår 4.5kg 70kr.(15½kr/kg)

har ikke de præcise tal, men godt med protein, ingen kulhydrater, desværre ca. 12g/100gfedt, men langt det meste kan skæres væk.

Ideer til opskrifter?

Nej, det må i selv finde ud af :D

Link to comment
Share on other sites

Historien er: Der ligger et spisested i KBH der hedder den sorte gryde, som har nogle ret store burgere. Det vil sige 300gr burgere. Jeg lavede et væddemål med nogle kammerater om jeg kunne spise en 4 dobbelt. Det kunne jeg godt og det er jeg ifølge den sorte gryde den eneste der har kunnet præstere indtil videre...

Link to comment
Share on other sites

gross :(

jeg så engang en udsendelse fra Canada, hvor de serverede en hel oksemørbrad per portion... uden noget andet til!!

Hvor meget sådan en vejer, ved jeg ikke, men de var ca. på størrelse med en stor human overarm i kampform, så et par kg vel :D

og så kender vi alle vel vores simpsonafsnit godt nok til at huske homer's 20fods landgangsbrød :D

Link to comment
Share on other sites

tja, der er jo nok et max., men hvor det ligger er vist aldrig bevist/fundet for mennesker.

Vi har jo også haft diskussionen på MOL et par gange før, og jeg mener ikke, at vi blev enige om et bestemt tal.

spg. må være, om hvor begrænsningen ligger - i tarmen eller i muskelcellerne.

Ved meget store indtag(som fx. en hel oksemørbrad) optages al proteinet ikke i tyndtarmen førend bakterierne slår til --> luftprod. og nedsat udnyttelse.

Hvor meget man kan optage i musklerne kommer an på, om der er et behov, om insulin-prod. følger med og om kroppens andre celler nedbryder andet end protein til energi.

Og til sidste betyder ens muskelmasse vel også en del - jo flere muskel-fibre, -kerner og -masse, des større forbrug/optag må man have.

Så altså er det lidt basalt:

træning(øger behov), kulhydrater(nedsætter nedbrydning) og proteinindtag i mindre end abnorme doser(øger tarmoptaget) må være svaret på "hvor meget og hvornår man bør indtage protein."

Om det så er vigtigt, at vide hvor meget man teoretisk kan optage er et andet spg.

Man kunne umiddelbart forestille sig, at udnyttelsen af proteinet falder drastisk med indtagets størrelse.

eksempelvis udnytter du nok 90%, hvis du indtager 100g/dag, mens du måske kun udnytter 15%, hvis du indtager 1000g/dag (tallene er opdigtede og enhver sammenligning med andre tal frabedes! :D )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

TILBUD PÅ KALKUNBRYST I NETTO

Vil benytte denne tråd til at gøre jer opmærksom på NETTO's tilbud på kalkunbryst.

40kr for 700gr.

Det er 10kr mindre end det plejer, har været nede og købe 10 pakker og smidt dem i fryseren. MUMS!! :cheeburga:

Er der nogle af jer der har spottet nogle gode tilbud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share