muskelvækst pectoralis


MICHLDAV
 Share

Recommended Posts

HEj MOL folkens..

Nu har jeg lige et spørgsmål.

Har trænet nogle år.. og er interesseret i at vide hvorvidt det er muligt at øge muskelmassen i den øverste del af brystet ved særlige øvelser?

Forstå mig ret.. kører alm bænk og incline.. men synes ikke jeg rent æstetisk har nok muskelmasse i den øverste del af brystet op mod kravebenet.. er dette rent genetisk betonet eller kan jeg gøre noget??

Takker for jeres svar.

M.-

Link to comment
Share on other sites

Skrå bænkpres, military pres, er umiddelbart det mest effektive mht at opbygge masse i øverst brystdel (bryst-kraveben hæftningen). Personligt synes jeg også det er svært at opbygge masse der, men det er nok også ret genetisk.

Derudover er en lav fedtprocent jo altid med til at få en til at fremstå "pænere"

Link to comment
Share on other sites

Incline DB Press har virket godt for mig, så det er en øvelse jeg klart kan anbefale

Incline er da for det nederste af brystet, er det ikke? Det vil da være bedre at køre Decline for den øverste del af brystet? Eller er det omvendt? :unsure:

Edited by Zonked
Link to comment
Share on other sites

Incline DB Press har virket godt for mig, så det er en øvelse jeg klart kan anbefale

Incline er da for det nederste af brystet, er det ikke? Det vil da være bedre at køre Decline for den øverste del af brystet? Eller er det omvendt? :unsure:

Så, nu må du ikke forvirre MICHLDAV.

I incline bænkpres ligger man med hovedet højest, og spændingen over pectoralis ligger lidt mere på den øverste del i forhold til flad.

I decline bænkpres ligger man med hovedet nederst, og spændingen over pectoralis ligger lidt mere på den nederste del i forhold til flad.

Som du måske kan se på mine formuleringer, så er der ikke alverdens forskel for brystet hvordan man nu ligger. Hvis du synes der mangler masse øverst, så er mit bud at der mangler masse generelt ;)

Dine gener spiller naturligvis også en afgørende rolle.

Link to comment
Share on other sites

Incline DB Press har virket godt for mig, så det er en øvelse jeg klart kan anbefale

Incline er da for det nederste af brystet, er det ikke? Det vil da være bedre at køre Decline for den øverste del af brystet? Eller er det omvendt? :unsure:

Så, nu må du ikke forvirre MICHLDAV.

I incline bænkpres ligger man med hovedet højest, og spændingen over pectoralis ligger lidt mere på den øverste del i forhold til flad.

I decline bænkpres ligger man med hovedet nederst, og spændingen over pectoralis ligger lidt mere på den nederste del i forhold til flad.

Som du måske kan se på mine formuleringer, så er der ikke alverdens forskel for brystet hvordan man nu ligger. Hvis du synes der mangler masse øverst, så er mit bud at der mangler masse generelt ;)

Dine gener spiller naturligvis også en afgørende rolle.

Det må i undskylde... Blev pludselig forvirret! :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Tak folkens ;)

Hmm.. kom jo egentlig ikke nogen banebrydende info, men havde jeg nok heller ikke regnet med :D

Max-power: Nej.. masse mangler jeg ikke generelt i brystet.

Jeg skal bare kigge på en brystøvelse og så vokser patterne, hehe.. men bare ikke lige i toppen.. hmm.. er sgu nok genetisk bundet til ikke at have så meget for oven som jeg ønsker mig.

Men tak for alle svarene.

->Michldav

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Jeg læste tidligere et indlæg af TJ. Jeg kan ikke lige finde tråden hvor det er i nu. Men her skrev han netop om træning af det øverste af brystet.

Det var angående Pull-over som jo er en meget omdiskuteret øvelse. Man kan jo argumentere for at den træne mange forskellige muskelgrupper og den debat vil jeg slet ikke bevæge mig ud i.

Men hele pointen var, at pull-over i hvert fald træner den muskel i brystet der ligger under den store brysmuskel og som er den der giver den flotte markering i toppen af kavaler gangen.

Jeg har efter jeg læste indlægget prøvet mig lidt frem og syntes faktisk at det virker ret godt.

Derudover har jeg selv "opfundet" en øvelse til træning af toppen af brystet. Jeg træner en arm af gangen med håndvægt. Stiller mig med armen ligesom i lateral raise. Men istedet for at løfte den ud til siden, løfter jeg den strak skråt ind foran brystet.

Eks: Højre arm føres strakt foran kroppen mod venstre, mens man tvister håndledet så det nederste af underarmen vender op.

Den øvelse syntes jeg virkeligt hiver i det øverste af brystet. Så hvis du/I forstod min beskrivelse syntes jeg at I skulle prøve!

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share