Leder efter tricepsøvelser til HST-program


humseper
 Share

Recommended Posts

Tidligere havde jeg problemer med skulderen og skulle bruge triceps øvelser der ikke gik for meget i skulderen. Ved lidt eksperimentering fandt jeg at Lying Triceps Extension sagtens kunne køres (også tungt) uden at jeg kunne mærke det i skulderen. Senere har jeg også kørt Triceps Extension uden skulder problemer.

Edited by Soulfly
Link to comment
Share on other sites

Rammer det iøvrigt ikke også forsiden af skulderen meget?

Det var egentlig derfor jeg foreslog french press - dips kan altså mærkes i skulderen. Ellers ville jeg sige tage dem begge to!

Jeg tror sgu at to tricepsøvelser er for meget når jeg træner fullbodyprogram 3 gange om ugen. Hvor jeg også har bænk og inc. bænk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu at to tricepsøvelser er for meget når jeg træner fullbodyprogram 3 gange om ugen. Hvor jeg også har bænk og inc. bænk.

Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men det meste af sidste år kørte jeg HST med bænk, skrå DB press, french press og dips eller tricepspres uden problem 3 gange i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke en af jer der kan linke til øvelsen?

Det er den samme som Soulfly linkede til som Barbell Lying Triceps Extension

Ik helt.... forskelle er at stangen går til panden i french.... Den soulfly linker til er jo en slags triceps pull-over, altså hvor stangen er ude over hovedet :)

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke en af jer der kan linke til øvelsen?

Det er den samme som Soulfly linkede til som Barbell Lying Triceps Extension

Ik helt.... forskelle er at stangen går til panden i french.... Den soulfly linker til er jo en slags triceps pull-over, altså hvor stangen er ude over hovedet :)

Ups...der var jeg vist for hurtigt ude. Du har helt ret.

Link to comment
Share on other sites

fransk pres princippet, helt ok, men vrider albuerne.. lav samme øvelse med håndvægte og vend dem i neutralt greb... en absolut favorit hos mig!!! 2'er er closegrib bænk...

Hvordan vrider man albuerne?

mener du ikke håndleddene :blink: ?

og hvad er vend dem neutralt, hammer greb :unsure: ?

Devito :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vrider man albuerne?

mener du ikke håndleddene  ?

og hvad er vend dem neutralt, hammer greb  ?

Devito 

- Nej, albuerne, de vil gerne pege lidt ud til siden i forhold til et fixeret punkt om den harmoniske bevægelse.... hvis det gav mening ? kører jeg fransk pres/skull crushers mere end 2 pas i træk, og det er 85+, så er albuerne der ... .. Og ja, det var hammer-greb jeg fiskede efter B)

PLUS, kører du med db's så er den ultra nem at køre eccentrisk :bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

- Nej, albuerne, de vil gerne pege lidt ud til siden i forhold til et fixeret punkt om den harmoniske bevægelse.... hvis det gav mening ?

Tror godt jeg ved hvad du mener, men det er jo oz et spørsmål om at finde den korrekte grebsbredde så albuerne bliver på plads, eller ville det jo ikke ske ;)

kører jeg fransk pres/skull crushers mere end 2 pas i træk, og det er 85+, så er albuerne der ... ..

Der hvor :unsure: ;) ???????og det med sæt skal jeg lige tilbage og tjekke hvad var for noget :unsure:

Og ja, det var hammer-greb jeg fiskede efter  B)
:)
PLUS, kører du med db's så er den ultra nem at køre eccentrisk  :bigsmile:  :bigsmile:

hmm, med DB's er det endnu sværere at holde overarmen i ro, min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share